کد خبر ۵۵۷۹۸ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
شهردار قم:

80 میلیارد تومان هزینه تملک املاک میدان مطهری است

شهردار قم گفت: تمام ملک‌های میدان مطهری برای تملک شناخته‌ شده که برای تملک آن به حدود 80 میلیارد تومان هزینه و بودجه نیازمندیم که هم شهرداری و هم آستانه مقدس در این موضوع دخیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرا اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: 10 پروژه کلیدی برای اطراف مطرح‌شده که این پروژه‌ها به بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی به محل تأمین بودجه‌های عمرانی پروژه‌های اطراف حرم کریمه اهل‌بیت(س) اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم از بودجه‌های محلی برای تأمین بودجه پروژه‌های اطراف حرم مطهر استفاده کنیم، از این‌ رو به بودجه‌های ملی احتیاج داریم.

شهردار قم ادامه داد: بودجه‌های ملی باید در بافت‌های فرسوده هزینه شود که باید از طریق اداره راه و شهرسازی به این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شده است که اگر این بودجه‌ها به پروژه‌ها اختصاص داده شود می‌توان به تأمین مالی آنان کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به برخی از پروژه‌ها مانند میدان مطهری وارد شده که با کمک آستانه کارها را به‌پیش برده و تعاملات به خوبی صورت می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد برخی پروژه‌های تکمیل‌ شده و آماده بهره‌برداری را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: پروژه خیابان ارم و پارک‌سوار آماده تحویل بوده و برخی دیگر از پروژه‌های محلی نیز توسط شهرداری در دست اقدام است.

شهردار قم ادامه داد: ستاد بازآفرینی شهری می‌تواند به تأمین بودجه‌های ملی این پروژه‌ها کمک کند، چرا که مصوباتی داشته و می‌توان با یک چشم‌باز و دید حمایتی نسبت به این پروژه‌ها کمک کند.

وی تصریح کرد: اطراف حرم حضرت معصومه(س) جز قسمت‌هایی بوده که مدنظر 20 میلیون زائر بوده که هر ساله به قم سفر می‌کنند, بنابراین برای ما این موضوع از جهت اولویتی و دیدگاه‌های جهانی به دلیل جایگاه قم حساس و بسیار تعیین‌کننده است.

شهردار قم پروژه میدان مطهری را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: تمام ملک‌های میدان مطهری برای تملک شناخته‌ شده که برای تملک آن به حدود 80 میلیارد تومان هزینه و بودجه نیازمندیم که هم شهرداری و هم آستانه مقدس در این موضوع دخیل هستند.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(س) در حال انجام است که همه این‌ها را به سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر واگذار کرده‌ایم که به‌عنوان کارگزار بتواند دنبال کند.

وی ابراز کرد: اکثر کارهای نرم‌افزاری پروژه میدان مطهری انجام‌ شده است، از این‌ رو 40 درصد از آن قسمت‌ها آماده و 60 درصد دیگر باقی‌مانده است که باید با مستاجران تعیین تکلیف شود که قطعاً این مسئله برطرف می‌شود.

منبع : تسنیم

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com