کد خبر ۵۵۸۰۳ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
در خصوص تشییع سه شهید بحرینی در قم؛

ماجرای شهدای بحرینی بهمن خلیج چه بود؟

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، چهار تن از اعضای حرکت اسلامی الوفای بحرین که برخی از ایشان از فرماندهان میدانی مبارزات مردمی بودند، سوار بر قایق، مخفیانه سواحل این کشور را به قصد ایران ترک کردند. ‏پس از سه روز، در ۲۱ بهمن قایق آن‌ها در آب‌های سرزمینی استان بوشهر پیدا شد، در حالی که حوالی ۳۰ گلوله به آن اصابت کرده بود. چهار روز بعد جنازه‌ی اول و سه روز بعدتر دو جنازه‌ی دیگر در آب‌های ایران پیدا شد؛ جنازه‌ی چهارم، حسن، هنوز مفقود است.
سرویس بین الملل پایگاه 598؛ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، چهار تن از اعضای حرکت اسلامی الوفای بحرین که برخی از ایشان از فرماندهان میدانی مبارزات مردمی بودند، سوار بر قایق، مخفیانه سواحل این کشور را به قصد ایران ترک کردند.

‏میثم: محکوم به حبس ابد و سلب تابعیت، سیدمحمود: فراری از زندان آل‌خلیفه، سیدقاسم: تحت تعقیب، و حسن.

تلاش نیروهای امریکایی و انگلیسی به همراه اشغال‌گران آل‌سعود و آل‌خلیفه برای یافتن‌شان، آن‌ها را بر آن داشته بود تا با خروج از بحرین مبارزه را در بیرون ادامه دهند.

‏پس از سه روز، در ۲۱ بهمن قایق آن‌ها در آب‌های سرزمینی استان بوشهر پیدا شد، در حالی که حوالی ۳۰ گلوله به آن اصابت کرده بود. چهار روز بعد جنازه‌ی اول و سه روز بعدتر دو جنازه‌ی دیگر در آب‌های ایران پیدا شد؛ جنازه‌ی چهارم، حسن، هنوز مفقود است.

‏هویت مهاجمان به قایق اعضای حرکت الوفاء هنوز روشن نیست؛ فارغ از این که آن‌ها امریکایی‌ بوده باشند یا انگلیسی یا سعودی‌، به نظر می‌رسد این تعرض در آب‌های سرزمینی ایران اسلامی اتفاق افتاده است.

‏به هر دلیل، فشار فراوانی از سوی سیاسیون برای دفن بی‌سروصدای این شهیدان در جریان بود، تا جایی که در مراسم هیچ پرچمی از بحرین دیده نمی‌شد و جای پرچم حرکت الوفاء، پرچم‌های یکان زینبیون محیط را پر کرده بود.

‏تابوت شهدای بحرینی بهمن‌ خلیج به اسلوب شهدای افغان و پاک در سبز پیچیده شده بود و به عنوان شهدای مدافع حرم بر آن‌ها نماز خوانده شد و با لبیک یا زینب تشییع شد. آن‌ها شاید شخصاً در سوریه نه‌جنگیده بودند؛ کلان یکان آن‌ها را اگر می‌دیدیم، رزمنده‌ی زینبیه خواندن آن‌ها بی‌راه نه‌بود...
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com