کد خبر ۵۵۸۶۶ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
معاون استاندار قم خبر داد

پرداخت 4260 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: سهم استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید پنج هزار میلیارد ریال است که از ابتدای سال جاری تا پایان روز پنجم اسفندماه، چهار هزار و 260 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری امرایی در پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، افزود: 740 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید باید تا آخر امسال در استان پرداخت شود تا این مساله به صورت صد درصد محقق شود.

وی اضافه کرد: افق ما باید این باشد که پرداخت تسهیلات از عدد پیش رو عبور کند که این مساله در گرو همکاری همه بانک های عامل است و پرونده واحدهای صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات نیز به این میزان در بانک ها موجود است.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد، این تحقق گام مثبتی در راستای رونق تولید است و همه مدیران ذیربط باید با جدیت در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

غضنفری گفت: وعده هایی که بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری می دهند باید در کوتاه ترین زمان ممکن محقق شود تا رتبه استان قم در پرداخت تسهیلات نسبت به سایر استان ها بهبود یابد.

روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. 

فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد. 

هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: گاهی در استان قم سرمایه گذاری های خوبی صورت می گیرد، ولی ارقام آن در عملکرد استان و بانک ها لحاظ نمی شود که این مساله باید پیگیری شود تا همه سرمایه گذاری ها به طور شفاف در عملکرد استان گنجانده شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com