کد خبر ۵۵۸۸۶ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
معاون استاندار قم عنوان کرد؛

امامزاده موسی مبرقع قطب سوم گردشگری استان

بهشتی گفت:طرح ساماندهی این امامزادگان از سال ۸۹ و پس از سفر رهبری به قم آغاز و ضمن تأکید بر ارتقای جایگاه امامزادگان مقرر شد این مکان به‌عنوان قطب سوم گردشگری استان در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محسن بهشتی ،معاون استاندار قم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع و چهل اختران گفت:طرح ساماندهی این امامزادگان از سال89 و پس از سفر رهبری به قم آغاز و ضمن تأکید بر ارتقای جایگاه امامزادگان مقرر شد این مکان به‌عنوان قطب سوم گردشگری استان در نظر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استانداری قم ادامه داد این طرح ساماندهی در 4.3 هکتار مصوب شده که شامل شبستان، رواق‌ها، حوزه علمیه، کتابخانه، فضاهای اقامتی و خانه توکلی با توجه به ثبت تاریخی شدن در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان ویژگی‌های این امامزادگان بیان کرد: هیچ محدوده‌ای از شهر قم نبوده که 44 امامزاده از جمله امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) در مکانی که جز مناطق قدیمی و با اصالت قم بوده دفن باشند.

بهشتی با اشاره به درخواست وام برای تکمیل طرح و آزادسازی افزود: تنها چند پلاک برای آزادسازی صحن باقی‌مانده است که با آزادسازی این املاک کار اجرایی سه‌طبقه منفی زیر صحن امامزادگان نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان برای این ساماندهی تزریق مالی شده است،گفت: متأسفانه با توجه به مشکلات مالی تملکات این طرح با مشکلاتی روبه‌رو شده که این موضوع سبب نارضایتی مردم قرارگرفته است، ولی ما تاکنون جلسات متعددی برای این منظور با شهرداری، اوقاف، شورای شهر و سازمان برنامه‌وبودجه برای عدم توقف پروژه برگزار کرده‌ایم.

وی عمده‌ترین مشکل اجرای طرح ساماندهی این امامزادگان را نبود منابع و تملکات دانست و عنوان کرد: چند ماه پیش کف سازی محوطه صحن انجام‌گرفته و در آینده با تزریق مالی از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه و تسهیلات این طرح برای شروع شبستان آغاز خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری قم یادآورشد: اجرای این طرح قطعاً سبب توسعه بافت فرسوده پیرامون طرح نیز خواهد شد و ما به دنبال تعریف منابع جدید از جمله ادامه‌دار بودن تخصیص اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری هستیم، همچنین با توجه به مشکلات مالی اجرای طرح در فاز بندی‌های مشخصی ادامه پیدا خواهد کرد و قطعاً خیرین هم در این زمینه کمک طرح خواهند کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com