کد خبر ۵۵۸۹۹ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

قم| 55 درصد اقتصاد استان قم بر محور گردشگری و خدمات استوار است

استاندار قم گفت:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال با جهشی مناسبی در ماه‌های اخیر روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت افزود: ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال‌های موجود یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین اولویت‌های دولت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی بوده که این مسئله مهم و ارزشمند در استان قم نیز باید با قدرت و منطق مناسبی دنبال شود.

استاندار قم گفت: زدودن فقر مطلق از صفحه جامعه یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در زمینهٔ فعالیت‌های اقتصادی در تمام کشور بوده که برنامه‌ریزی‌های دقیقی باید برای کاهش این آسیب بزرگ و مهم در استان قم برداشته شود.

وی اهمیت اشتغال روستایی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در میان تمام مباحثی که در زمینهٔ اشتغال باید دنبال شود مبحث اشتغال روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که باید طرح‌های مناسبی برای رونق اشتغال و تولید محصولات روستایی استان قم انجام شود.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در سطح روستاهای استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان استان در مسئله اشتغال روستایی و حمایت از تولیدات و محصولات روستایی اقدامات مناسبی انجام داده و خروجی نسبتاً مناسبی را نیز برجای گذاشته‌اند که امیدواریم این روند قابل‌قبول همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار قم با تأکید بر جمعیت اندک روستایی قم نسبت به میانگین کشوری ادامه داد: قم در بین استان‌های مختلف کشور کمترین تعداد و میزان ساکنان روستایی را در بر دارد که باید از این فرصت استفاده کرده و وضعیت روستائیان بهبود دهیم تا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خیل مهاجرت‌های معکوس از شهر به روستاهای قم شویم.

صادقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش گردشگری عنوان کرد: 55 درصد سهم اقتصاد استان قم را بخش گردشگری و خدمات شامل می‌شود که باید زیرساخت‌ها و بسترسازی‌های لازم را برای رونق این بخش مهم و حیاتی استان ایجاد کنیم.

وی با نام بردن از برخی از ظرفیت‌های بخش گردشگری استان قم ادامه داد: استان قم در زمینهٔ میراث  فرهنگی ظرفیت‌های بکر و استفاده‌نشده فراوانی دارد، همچنین در بخش گردشگری نیز باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری نمکی و بوم گردی استفاده‌های اصولی‌تری شود.  

استاندار قم عنوان کرد: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر وارد قم می‌شود که باید بسترسازی‌های لازم برای افزایش ماندگاری آن‌ها در قم صورت گیرد که سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌سازی و گردشگری ازجمله ضوابط و شرایط مورد نظر در این عرصه است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com