کد خبر ۵۵۹۰۲ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۳
استاندار قم:

مسئولان مبارزه با قاچاق کالا به خُرده فروش ها متمرکز نشوند

قم - ایرنا - استاندار قم با بیان این که تمرکز بر مقابله با قاچاق خُرد کالا موجب بازماندن از هدف اصلی مسئولان می شود، گفت: مسئولان مبارزه با قاچاق کالا به خرده فروش ها متمرکز نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان قم، نظارت بر واحدهای عرضه کالا، توسط سازمان های متولی را خواستار شد.
وی با بیان این که تمرکز بر واحدهای تجاری کوچک موجب از دست رفتن فرصت برای مبارزه با عاملا اصلی قاچاق می شود، افزود: این کار نه تنها کمکی به کشور نمی کند، بلکه موجب برخی آسیب های اجتماعی نیز می شود.
استاندارقم خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی به محموله های قاچاق کشف شده، نسبتا طولانی است و باید برای این مساله نیز راهکارهای اجرایی اندیشیده شود.
وی بحث قطع سوخت چاه های غیرمجاز آب را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بحث چاه های غیرمجاز و نیز برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز در کارگروه تخصصی بررسی شود.
تعداد پرونده های قاچاق کالا در قم از 268 پرونده در سال 94 به 217 پرونده در سال 95 و کاهش تعداد دستگیرشدگان از 347 تَن در سال 94 به 220 تن در سال 95 رسیده، ولی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال 95 نسبت به سال 94، 20 درصد افزایش داشته که نشان از اهتمام دستگاه های استان قم در برخورد با قاچاقچیان کلان در مقابله با خرده عرضه کنندگان کالاهای قاچاق در بازار بوده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی در راه تامین امنیت مردم گفت: جمهوری اسلامی با کسانی که برخلاف نظم عمومی در جامعه حرکت می کنند، تعارفی ندارد.
جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن امسال) در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران (محدوده کلانتری 102) ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، 3 مامور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
این گروه هم چنین با سوءاستفاده از رافت و مدارای نیروهای انتظامی به بسیاری از اموال خصوصی و عمومی (خودروها و منازل و فروشگاه های مردم) خسارت وارد کردند.
در این جلسه گزارشی از اقدام های دستگاه های نظارتی و پلیس در بحث نظارت و کشف کالای قاچاق در استان قم ارائه شد.
7406/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com