کد خبر ۵۵۹۰۴ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴

قم| کمیته امداد استان قم 20 هزار مددجو زیر پوشش دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: بالغ‌بر 20 هزار نفر در استان قم عضو کمیته امداد بوده که از این تعداد 2 هزار نفر ساکن روستاهای قم هستند که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را نیز سالمندان تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر میرشکار عصر امروز در کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد باید به نحو شایسته‌ای انجام شود.

وی افزود: در استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن، حجم وسیع و اصلی مددجویان کمیته امداد  را مددجویان ساکن شهر تشکیل داده که باید اقداماتی درخور نیاز این افراد با توجه به ویژه‌های موجود در زندگی شهری برای این افراد انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تأکید بر برخی از اقدامات انجام‌گرفته در زمینهٔ اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان قم گفت: ورود به مباحث مشاغل خانگی ازجمله طرح‌های مهمی بوده که در زمینهٔ اشتغال مددجویان در استان قم صورت گرفته که رونق این بخش نیازمند افزایش و تسهیل در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال خانگی توسط بانک‌های عامل استان است.

میرشکار مهارت افزایی را یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مبحث اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان قم دانست و عنوان کرد: از آنجاکه غالب مددجویان کمیته امداد در استان قم ساکن شهر قم و نواحی حاشیه‌ای این شهر هستند زمینه‌های مهارت افزایی و اشتغال این افراد در برخی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان مهیا شده که امری ارزنده است.

وی اقدامات اشتغال‌زایی در روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم در زمینهٔ پرورش دام و پرورش مرغ‌های بومی ازجمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که در زمینهٔ اشتغال روستایی برای مددجویان روستایی کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام‌گرفته است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم صنعت فرش دستباف را یکی از ظرفیت‌های بالای استان در زمینهٔ اشتغال خانگی در بین مددجویان کمیته امداد دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 800 طرح تولید و بافت فرش دستباف در استان قم وجود داشته که عملیاتی شدن نهایی آن‌ها نیازمند ارائه حمایت‌ها و تسهیلات لازم است.

میرشکار با بیان آماری از تعداد مددجویان کمیته امداد در استان قم عنوان کرد: بالغ‌بر 20 هزار نفر در استان قم عضو کمیته امداد بوده که از این تعداد 2 هزار نفر ساکن روستاهای قم هستند که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را نیز سالمندان تشکیل دادند.

وی با انتقاد از آمار بالای زنان سرپرست خانوار در استان قم ادامه داد: از مجموع اعضای کمیته امداد در استان قم بیش از 14 هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که حمایت و ایجاد اشتغال برای این افراد به‌نوبه خود با چالش‌هایی جدی روبه‌رو است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: بالغ‌بر 50 درصد از مددجویان کمیته امداد در استان قم مهاجر بوده که در این شهر سکونت کردند همچنین تعداد مددجویان کمیته امداد در بین نواحی حاشیه‌ای استان بیشتر است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com