کد خبر ۵۵۹۰۵ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۷

قم| 95 درصد از مددجویان بهزیستی استان قم ساکن شهر هستند

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: درمجموع استان قم بیش از 95 درصد از مددجویان بهزیستی را مددجویان ساکن شهر تشکیل می‌دهد که شرایط خدمات‌رسانی آن‌ها نیز به‌نوبه خود متنوع و مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سلیقه در جلسه کارگروه اشتغال استان که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از مددجویان بهزیستی قم را افراد معلول تشکیل داده‌اند.

وی مددجویان شهری عضو بهزیستی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: درمجموع استان قم بیش از 95 درصد از مددجویان بهزیستی را مددجویان ساکن شهر تشکیل می‌دهد که شرایط خدمات‌رسانی آن‌ها نیز به‌نوبه خود متنوع و مختلف است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان آماری از میزان و تعداد افراد معلول عضو بهزیستی استان قم گفت: در استان قم بیش از 22 هزار نفر عضو سازمان بهزیستی بوده که باید مناسب‌سازی‌های لازم برای این تعداد قابل‌توجه در مکان‌های مختلف شهری ایجاد شود.

سلیقه مهاجرپذیر بودن قم را یکی از عوامل مهم در بالا بودن تعداد مدد جویان بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع کل مددجویان بهزیستی در استان قم بالغ‌بر 65 درصد مددجویان را افراد مهاجر به قم تشکیل داده که نشان از بالا بودن میزان مهاجرت به استان قم است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل و مباحثی که باید در بین مسئولان استان تدابیر ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود مبحث حمایت از زنان سرپرست خانوار است، بالغ‌بر 4 هزار زن سرپرست خانوار در استان قم عضو بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اهمیت مسئله اشتغال‌زایی در بین مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: خیاطی، قالی‌بافی و اموری از این‌دست ازجمله مهم‌ترین محورهای اشتغال‌زایی در بین مددجویان قمی بوده که امکان تولید و فعالیت آن‌ها در محیط خانه امکان‌پذیر باشد.

فرماندار قم نیز با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال روستایی ادامه داد: باید از طرح‌هایی که در جهت رونق اشتغال روستایی در استان قم می‌شود حمایت‌های لازم صورت گیرد چراکه جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر یکی از مهم‌ترین محورهایی بوده که باید در استان قم دنبال شود.

رضا سیار مشکلات نواحی صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: مدیریت نواحی صنعتی استان از همان ابتدا دچار مشکلاتی بوده بنابراین باید طرح‌هایی را برای مدیریت بهتر در این نواحی انجام داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com