کد خبر ۵۵۹۰۶ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۰

اجرای مرحله هفتم طرح ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت در روستاهای قم

قم- ایرنا - رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم از اجرای هفتمین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از یکشنبه شب ایرنا، از روابط عمومی اداره کل راهداری قم محمد علی محمد پور در گفت وگویی اظهار داشت: در این مرحله که در روستای جنداب بخش سلفچگان اجرا شد 200 کلاه ایمنی و بالغ بر 900 قطعه شبرنگ در بین مجموعه هدف توزیع شد.
بخش سلفچگان در 50 کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
وی در توضیح تمهیدات اجرایی طرح نیز افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با دهیاری های استان، لیستی از روستاهای متراکم جمعیتی که دارای بیشترین راکبین موتورسیکلت می باشند تهیه و نسبت به اولویت بندی اجرای طرح اقدام می شود.
وی در ادامه افزود: پس از فراخوان، هماهنگی و تهیه مکان مناسب که به عهده دهیاران محلی می باشد، نسبت به ارائه برنامه های آموزشی توسط عوامل پلیس راه و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام خواهد شد.
این مسئول برنامه های آموزشی مطروحه را متنوع اعلام کرد و یادآور شد: جهت انتقال پیام ها و هشدارهای ایمنی که مخاطب آن عام و شامل تمامی اقشار جمعیتی با هر میزان تحصیلات است، از ملزومات سمعی بصری، از جمله، پخش فیلم و اسلاید، حرکت های نمایشی زنده و غیر استفاده می شود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم با اعلام این مطلب که طی سال جاری و درهفت مرحله اجرای طرح یاد شده در روستاهای استان، تاکنون 865 دستگاه کلاه ایمنی وافزون بر 3660 قطعه شبرنگ توزیع شده است، گفت: بر اساس برنامه ای مدون، تلاش داریم تا پایان سال 96، نسبت به توزیع 435 دستگاه کلاه ایمنی و بیش اژ 1640 قطعه شبرنگ دیگر در سطح روستاهای استان قم اقدام نمائیم.
حدود 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم وجود دارد و بیشترین درصد مصدومان تصادف ها در این استان مربوط به موتورسواران است.
شایان ذکر است، تمامی ملزومات ایمنی اعم از کلاه ایمنی و شبرنگ که در راستای اجرای این طرح تهیه می شود به صورت رایگان در اختیار مجموعه هدف قرار می گیرد.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com