کد خبر ۵۵۹۷۷ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم خبر داد؛

صدور مجوز برای ۱۹۶ هکتار کشت گلخانه‌ای در قم

قم - رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم گفت: کشت متراکم و گلخانه‌ای در قم بهترین شیوه است که مجوز ۱۷۶ هکتار کشت گلخانه‌ای صادر شده و ۲۰ هکتار هم در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، عباس خرمی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که شامگاه دوشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم، اظهار کرد: از سال ۸۰ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شورای نظام مهندسی کشاورزی تشکیل شد و در تیرماه سال ۸۱ شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تشکیل شده و امروز در اواخر دوره چهارم این شورا هستیم.

وی از عضویت ۲۲۰ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح کشور خبر داد و افزود: در استان قم نیز ۲۴۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند که از این بین ۳۰ درصد خانم و ۷۰ درصد آقا هستند.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم ۵۰ درصد مهندسان کشاورزی مشغول به کار و ۵۰ درصد بیکار یا در شغلی غیر مرتبط فعال هستند و ۱۵۰ شرکت مهندسی زیر نظر این شورا مشغول به کار است.

وی پیگیری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی، واگذاری کارهای مهندسی کشاورزی به شرکت‌های مرتبط، تغییر وضعیت مالی از منفی به مثبت، احداث ساختمان آموزشی و تشکیل شرکت‌های خدمات مهندسی کشاورزی را از جمله اقدامات شورای چهارم نظام مهندسی کشاورزی استان قم برشمرد.

به گفته خرمی، ۵۰ درصد سم فروشی‌ها زیر نظر سازمان نظام مهندسی هستند که نظارت بر این سم فروشی‌ها و صدور ۴۲ مورد پروانه سم فروشی و ۶ مورد تمدید پروانه برای کلینیک‌های نباتات نیز در این دوره صورت گرفته است.

صدور ۱۶۵۴ پروانه واحدهای تولیدی دام و طیور در قم

وی ادامه داد: صدور پروانه‌های واحدهای تولیدی دام و طیور نیز از دیگر وظایف این شورا است که در این رابطه هر ۱۵ روز جلسه این واحدها برگزار می‌شود تا به امروز هم ۱۶۵۴ مورد صدور پروانه در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به اجرای تغییر الگوی کشت در این استان، تصریح کرد: کشت متراکم و گلخانه‌ای در سطح استان به عنوان بهترین راه انتخاب شده است که صدور مجوز ۱۷۶ هکتار کشت گلخانه‌ای صادر شده و ۲۰ هکتار هم در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: ۲۰ شرکت طراح و اجرایی تحت پوشش سازمان نظام مهندسی تشکیل شده است و ۱۱ هزار و ۷۰۰ هکتار طراحی پروژه‌های آب و خاک انجام شده و از آن ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرایی شده است.

سلامت دام و خوراک دام در سطح استان قم

خرمی با اشاره به نظارت بر خوراک دام و طیور نیز افزود: ۲۰۱ مورد بازدید از کارخانجات خوراک دام، ۷۵۳ مورد بازدید از دامداری‌ها و ۹۸۸ مورد نمونه‌گیری و آنالیز انجام شده و این سازمان سلامت دام و خوراک دام در سطح استان را تأیید می‌کند.

به گفته وی آموزش از سیاست‌های مهم دیگری است که از سوی این شورا دنبال شده است، ۱۱۰ دوره آموزشی توسط دوره چهارم نظام مهندسی کشاورزی برگزار شده که ۳۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند و ۴۳۰۰ مورد گواهینامه صادر و برای ۷۳۰ نفر هم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com