کد خبر ۵۵۹۸۱ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کارآفرین قرآنی:

محصلان قرآنی با کسب مهارت‎های جدید، کارآمد شوند

گروه اجتماعی ــ کارآفرین قرآنی بر لزوم توجه به رشد مهارت‎محوری در تربیت نیروهای فعال قرآنی برای کمک به توسعه این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

محصلان قرآنی با کسب مهارت‎های جدید، کارآمد شوند

منیر جوادی در گفت وگو با ایکنا از قم در ابتدا با اشاره به سابقه فعالیت خود گفت: بنا به اقتضای درسی و شغلی از روستای گلابخواران از توابع شهرستان صومعه سرای استان گیلان به شهر قم مهاجرت کردیم و در مرکز علمی کاربردی زائر قم در رشته تربیت مربی قرآن کریم تحصیل کرده ام.
وی افزود: فعالیت بنده در عرصه قرآنی نزدیک به 30 سال است که به شکل مستمر در حال انجام است؛ کار اصلی بنده نیز آموزش به گروه سنی بزرگسالان و همچنین دوره پیش دبستانی است.
وی تصریح کرد:آموزش قرآن شیرینی و حلاوت عجیبی دارد زیرا تعلیم کلام وحی است و خروجی خوب و قابل لمسی نیز دارد؛ پیامبر اکرم نیز در این خصوص و در زمینه معلمین قرآن بیانات عجیبی دارند که هر معلم قرآنی را به وجد می آورد.
این کارآفرین قرآنی بیان کرد: از سال ۶۹ در زمینه آموزش قرآن فعالیت داشته ام و این کار را نیز به رغم مشکلاتی که داشت به هر شکلی تا به امروز ادامه دادم.
وی تصریح کرد: آنچه که امروز حضور فعالان فرهنگی در زمینه قرآن را بیش از پیش واجب می کند شرایطی است که در آن قرار داریم؛ همچنین گسترش فضای مجازی و همچنین آسیب هایی که این شبکه ها برای جوانان ما دارد و به نوعی می توان آن را به مثابه قتلگاهی برای آنان تشبیه کرد، آموزش قرآن و کار فرهنگی در دوران کودکی می تواند آن ها را در دوران جوانی و بزرگسالی بیمه کند که این بهترین خروجی و موفقیت می تواند به حساب آید.

تقویت مهارت محوری

این فعال قرآنی اظهارکرد: امروزه دانشجویان و فعالان قرآنی خوبی در کشور در حال پرورش هستند ولی به نظر من باید روی این قشر حساب دیگری باز کرد و آنها را در این عرصه ممحض کرد؛ باید از گواهی ها و مدرک ها گذر کنیم و با توجه به شرایط خاص کشور به مهارت محوری روی بیاوریم تا بتوانیم کارایی نیروهای فرهنگی قرآنی را بیشتر کنیم.
وی گفت: مدرک گرایی تبدیل به آفتی در سیستم آموزشی ما شده است که نسلی را تحویل جامعه می دهد که تخصص و تجربه در اداره امور را ندارند؛ انسان اگر تجربه کافی در هر کاری داشته باشد، قطعاً میتواند موفق تر باشد؛ زیرا مثلا یک دانشجوی علوم قرآنی باید بتواند در عرصه آموزشی دست به کارهای خلاقانه بزند و مهارت های خود را افزایش دهد.
وی عنوان کرد: اگربر نظام آموزش عالی نیز تمرکز کنیم، خواهیم دید که در این حوزه نیز با ضعف های جدی روبرو هستیم زیرا از یک طرف خروجی دانشگاه به سمت بازار کار زیاد می شود؛ بازار کاری که آماده پذیرش نیروی کار نیست و دانشگاه نیز با توجه به نیاز صنعت و بازار کار اقدام به جذب دانشجو نکرده و بدون هیچ ضابطه ای و صرفاً برای گردش اقتصادی سیستم آموزشی اقدام به جذب دانشجو کرده اند! .
این فعال قرآنی اظهارکرد: دانشجویان به خصوص دانشجویان این حوزه باید از تجربیات کسانی که پیش از از او در این زمینه فعالیت داشته اند یا آشنا هستند، بهره ببرند و از هیچ کسی انتظار فرش قرمز انداختن زیرپای هم را نداشته باشند.
وی گفت: دانشجویان و فعالان قرآنی باید باید تلاش کنند و از شکست باکی نداشته باشند؛ همچنین نباید انتظار داشته باشند که خیلی زود به نتیجه برسند باید با تلاش شخصی بر مشکلات سیستمی غلبه کنند؛ کم نیستند انسان هایی که با همین سیستم آموزش اشتغال کشور توانستند به موفقیت برسند؛ لذا دانشجویان باید با توکل به خدا مسیر پیشرفت خود را آغاز کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com