کد خبر ۵۵۹۸۷ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰

حضور 30 شخصیت خارجی در کنفرانس بین المللی فقه و قانون در قم

قم- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: «کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با حضور بیش از 30 شخصیت خارجی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله احمد مبلغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: در این کنفرانس شخصیت هایی از کشورهای اردن، قطر، الجرایر، ترکیه، تونس، روسیه، عراق، لبنان و مغرب حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: مهمانان خارجی این کنفرانس، حقوقدانان دارای گرایش به سمت فقه، فقهای آشنا به حقوق و قانون و جامعه شناسان دارای تحلیل های علمی هستند و حدود 40 مقاله نیز از شخصیت ها و نخبگان داخلی ارائه خواهد شد.
رئیس کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی؛ محورهای این کنفرانس را «منابع و مبانی فقه و واقعیت های اجتماعی»، «روش شناسی فقه پشتیبان نسبت به قانون در مواجهه با آسیب های اجتماعی» و «بررسی فقهی حقوقی آسیب های اجتماعی» عنوان کرد.

** هیات های اندیشه ورز کنفرانس
مبلغی با اشاره به 6 هیات اندیشه ورز کنفرانس فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی اظهار داشت: از رهگذر تشکیل هیات های اندیشه ورز به دنبال طرح و برجسته سازی برخی از مسائل حساس و مهم که قانون گذاری را بر ریل توجه به واقعیت ها و نقش آفرینی در قبال آن ها قرار می دهد، هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «نقش تحلیل های جامعه شناختی نسبت به آسیب های اجتماعی در قانون گذاری مطلوب در قبال آن ها»، «آسیب شناسی تجربه قانونگذاری در زمینه آسیب های اجتماعی»، «سیاست جنایی و جایگاه قانون گذاری در آن»، «فقر، قانون و آسیب های اجتماعی»، «اضطرارهای اجتماعی، اقتصادی و قانونگذاری» و «سیاست گذاری فرهنگی و جایگاه و نسبت آن با قانون و فقه» مباحث هیات های اندیشه ورز این کنفرانس را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: آیین افتتاحیه این کنفرانس روز چهارشنبه نهم اسفندماه جاری ساعت 15 در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می شود.
7401 / 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com