کد خبر ۵۶۰۰۴ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۸
معاون شهردار قم:

40 دستگاه اتوبوس در آستانه نوروز وارد ناوگان حمل و نقل شهری قم می شود

قم - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل ترافیک در ایام نوروز و قبل از آن گفت: با توجه به این که از 2 هفته قبل از عید نوروز، به دلیل خریدهای نوروزی شاهد اوج ترافیک خواهیم بود،40 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان درون شهری قم اضافه می شود.

عباس ذاکریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مردم قم و همه خانواده ها درخواست داریم در آستانه سال جدید، به جای استفاده از خودروهای شخصی بویژه در هسته مرکزی شهر، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی بیان داشت: اوج ترافیک در قم از ساعت 11 تا 13 و 17 تا 21 می باشد و اگر مردم همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، در هسته مرکزی شهر قم با گره های ترافیکی مواجه نخواهیم شد.
ذاکریان بیان داشت: هر اندازه که مردم کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند قدرت مانور شهرداری برای حمل و نقل عمومی نیز افزایش پیدا می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، میزان آمد و شد مردم در سطح معابر برای خریدهای نوزوری افزایش می یابد، بر همین اساس، حجم کاری ناوگان شهری قم نیز بیشتر خواهد شد.
هم اکنون 258 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینی بوس در ناوگان درون شهری قم فعال است که 95درصد آنها مربوط به بخش خصوصی است.
ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود، سدمعبر توسط خودروها را یکی از معضلات در شهر قم دانست و گفت: پارک مقابل درب منزل و یا محل کسب، تخلف محسوب می شود و با تماس با پلیس راهنمایی و رانندگی، این خودرو به پارکینگ منتقل می شود.
وی بیان داشت: متاسفانه گاهی خودروها در مقابل پارکینک منزل دیگران پارک می کنند و یا در برخی خیابان های شلوغ شاهد پارک های دوبل هستیم که بیشتر این تخلف در مقابل فروشگاه ها، بنگاه های خرید و فروش خودرو و یا مراکز مهم مشاهده می شود.
وی ادامه داد: قانون برای این رانندگان مجازات در نظر گرفته که در صورت مشاهده پلیس اقدام به جریمه می شوند و در غیر این صورت، افراد با تماس با پلیس راهنمایی و رانندگی، این تخلفات را گزارش کنند تا قانون برای رانندگان خاطی اعمال شود.
7401 / 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com