کد خبر ۵۶۰۱۶ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰

433 هزار تن از شهروندان قم کارت ملی هوشمند دریافت کردند

قم - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قم گفت: از ابتدای سال 91 تا پایان بهمن ماه امسال، 433 هزار تن در قم موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند.

خلیل مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 494 هزار و 173 تن در سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در قم ثبت نام کرده اند.
وی افزود: برای 442 هزار و 122 تن کارت ملی هوشمند صادر شده است که شهروندان با در دست داشتن شناسنامه و با مراجعه به این اداره کل، می توانند کارت جدید خویش را دریافت کنند.
وی با اشاره به این که مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است گفت: در مدت باقی مانده شهروندان با ثبت نام اولیه در سامانه www.ncr.ir اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کنند.
وی ادامه داد: در استان قم 930 هزار تن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
مدیرکل ثبت احوال قم گفت: برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان برای دریافت کارت ملی هوشمند در نقاط مختلف شهر قم، تعدادی از دفاتر پیشخوان و پست برای تهیه کارت ملی هوشمند فعال است، ضمن این که برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه فعال می باشد.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.
کارت های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها می شود.
/8138/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com