کد خبر ۵۶۰۲۶ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
خرازی:

علمای شیعه و سنی باید در جهت تقریب مذاهب گام بردارند

رئیس شورای روابط راهبردی گفت: علمای شیعه و سنی باید در جهت عکس رویه‌ای که عربستان برای معرفی اسلام اصیل انجام داده است، گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه و جمعی از علمای سوری گفت: آنچه گروه های تروریستی تحت لوای اسلام در سوریه و عراق انجام دادند یک حرکت ضد اسلامی بود تا اسلام را در چشم دشمنان به عنوان یک تفکر خشن و بی رحمانه جا بیندازند و کشورهای اسلامی را به عنوان کشورهای غیرمتمدن و به دنبال حرکات ضدبشری معرفی کنند.

خرازی افزود: تکفیری‌ها با اقدامات تروریستی در منطقه آبروی اسلام را در جهان بردند و ما باید از چنین حرکات خشن و خطرناک جلوگیری کنیم.

وی با تاکید براین که آنچه در سوریه اتفاق افتاد خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، یادآور شد: در چنین شرایطی گردهمایی علمای اسلامی یک ضرورت است تا اسلام اعتدالی را به دنیا معرفی کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: سوریه در فرهنگ اسلامی سابقه طولانی و با ظرفیت‌های بالایی که دارد، می‌تواند محور فرهنگ اسلامی در منطقه باشد.

خرازی ادامه داد: مصر سال‌ها چنین محوریتی داشت، اما با وضعیت کنونی دولت این کشور، نمی‌توان امید داشت چنین نقشی ایفا کند و جا دارد علمای سوریه در اشاعه فرهنگ اسلامی تلاش جدی کرده و خلا ایجاد شده را پُر کنند.

وی آمادگی علمای ایران را برای همکاری با علمای سوری اعلام کرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای این که وحدت اسلامی را اشاعه دهد تلاش کرده است.

خرازی ادامه داد: آیت الله تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که سال‌ها در قالب مجمع تقریب مذاهب اسلامی در راستای وحدت جهان اسلام تلاش کرده اند چهره برجسته‌ای در جهان اسلام شناخته می‌شوند.

وی یادآور شد: زمانی که آیت الله تسخیری عضو مجمع فقه سازمان همکاری اسلامی بودند تلاش زیادی برای نزدیک کردن علمای اسلامی انجام دادند.

وی با تاکید بر این که علمای شیعه و سنی باید در جهت تقریب مذاهب گام بردارند، گفت: حرکتی سال‌ها به رهبری عربستان توسط گروه‌ای تکفیری مبتنی بر ایدئولوژی وهابیت انجام شد، حال علمای شیعه و سنی باید در جهت عکس این رویه برای معرفی اسلام اصیل گام بردارند و ما آمادگی داریم با علمای سوریه محوریتی برای اسلام عزیز شکل بگیرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد:گزارش جلسه امروز که آیت الله تسخیری نیز حضور دارند را حتما خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کنیم.

وی به سفر این هیات به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: اطلاع دارم که امروز به قم تشریف می‌برید و دیداری هم از قم خواهید داشت. مقام معظم رهبری از شنیدن خبر چنین تصمیماتی خوشحال می‌شوند و حتما از همکاری علمای دو کشور حمایت می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com