کد خبر ۵۶۰۴۲ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
رئیس سازمان صنعت و تجارت قم:

194 واحد صنعتی تولیدکننده مواد غذایی در قم مستقر است

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 194 واحد صنعتی تولیدکننده مواد غذایی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان استقرار دارد.

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها با اعتبار سه هزار و 188 میلیارد ریال ایجاد شده و چهار هزار و 913 فرصت شغلی به وجود آورده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 170 واحد صنعتی با اعتبار 2 هزار و 983 میلیارد ریال به صورت کامل فعال است و چهار هزار و 630 تن در این واحدها مشغول فعالیت می باشند.
وی ادامه داد: این واحد ها در زمینه هایی همچون تولید اسنک و غلات حجیم شده، فرآوردهای گوشتی همچون سوسیس و کالباس، شیرینی و شکلات صنعتی، سوهان، آرد و محصولات وابسته به آن، انواع آبمیوه و لبنیات فعالیت می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صنعت مواد غذایی از جمله صنایع پاک به شمار می آید و با تقویت این بخش می توان حجم قابل توجهی از اشتغال را بدون آسیب رساندن به محیط زیست ایجاد کرد.
وی با اشاره به گردش مالی مناسب صنعت مواد غذایی در استان قم افزود: مواد غذایی از جمله محصول هایی است که به دلیل وجود مشتریان دائمی و نیاز مردم، بازار خوبی دارد و تولید کنندگان با ارائه محصول با کیفیت و متنوع می توانند رشد خوبی در این بخش داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر تولید محصول در حوزه مواد غذایی بر اساس نیاز سنجی بازار انجام شود علاوه بر پاسخ گویی به نیاز داخلی می توان حجم زیادی از آن را به کشور های همسایه همچون عراق صادر کرد.
سیجانی گفت: هم اکنون نیز مقدار قابل توجهی از محصول های تولید شده در واحدهای صنعتی مواد غذایی استان قم به بازارهای جهانی صادر می شود و این مساله تاثیر مثبتی در رونق اقتصادی و اشتغال استان داشته است.
وی با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی تولید کننده مواد غذایی در سطح شهرک ها و مناطق صنعتی استان قم، بیان کرد: 93 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه، 6 واحد صنعتی در ناحیه صنعتی سیرو، 6 واحد صنعتی در ناحیه صنعتی طغرود و بقیه واحدها در سطح مناطق مختلف استان به فعالیت می پردازند.
وی ادامه داد: شهرک های صنعتی استان قم موقعیت خوبی برای استقرار صنعت مواد غذایی دارد و علاوه بر نزدیکی قم به بازارهای عمده فروش کشور همچون استان تهران، حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر در قم فرصت خوبی را برای عرضه محصولات متنوع مواد غذایی، فراهم آورده است.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.
7405/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com