کد خبر ۵۶۰۵۷ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵

دبیر ستاد اقامه نماز: گسترش اقامه نماز جماعت صبح در مساجد قم ضروری است

قم - ایرنا - دبیر ستاد اقامه نماز قم با تاکید بر ضرورت گسترش اقامه نماز جماعت صبح در مساجد قم گفت: از یک هزار و 200 مسجد موجود در قم تعداد مساجدی که نماز جماعت صبح در آنها اقامه می شود متناسب با ظرفیت های قم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمد خامه یار روز پنجشنبه در «گردهمایی ائمه جماعات استان قم با عنوان نماز، مسجد و اقتصاد مقاومتی»، در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از مشکل های مساجد این استان عدم اقامه نماز جماعت صبح در بیشتر مساجد است به گونه ای که از 1200 مسجد موجود در قم، در فصل زمستان تنها 150 مسجد و در فصل تابستان نیز 120 مسجد اقدام به اقامه نماز جماعت صبح می کنند.
وی در ادامه، ائمه جماعات را سکان داران فرهنگی مساجد دانست و گفت: بدون شک بزرگترین بار فرهنگی شهر کریمه اهل بیت(ع) به دوش ائمه جماعات است و آنها نقش به سزایی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارند.
دبیر ستاد اقامه نماز قم با بیان این که باید به دنبال راهکارهایی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باشیم، افزود: حضور حداکثری در مساجد و تلاش برای جذب قشرهای مختلف به ویژه جوانان، سرلوحه همه دلسوزان باشد.
خامه یار از تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز استان قم خبر داد و گفت: این مجمع با هدف رفع مشکل عمرانی مساجد استانی که به یکی از دغدغه نمازگزاران تبدیل شده، تشکیل شده است.
وی با بیان این که همه مساجد قم از نعمت ائمه جماعات فاضل و دانش آموخته بهره مند هستند گفت: در قم علما و فضلای برجسته وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای جذب بیشتر جوانان استفاده بهتری شود.
دبیر ستاد اقامه نماز قم با تاکید بر رسیدگی به وضعیت مساجد و مشکلات ائمه جماعات اظهار داشت: خلاء های بسیاری در حوزه فرهنگی داریم به گونه ای که با وجود این که برای هر موضوع، دانشگاهی تخصصی در کشور تاسیس شده ولی متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی و شهر مقدس قم، دانشگاه تخصصی نماز و کتابخانه تخصصی نماز وجود ندارد .
وی از برگزاری دوره ائمه جماعت اداره ها در قم خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز آمادگی ادامه این دوره ها را برای ائمه جماعات مساجد استان دارد که این دوره ها می تواند کمک بسیاری به ائمه جماعات مساجد برای رفع برخی چالش های موجود کند.
خامه یار تاکید کرد: به کار گیری روحانیان جوان با توانمندی ار تباط برقرار کردن با جوانان و نوجوانان موجب جذب این قشر به مسجد می شود که با استفاده از این فرصت می توان معنویت در جامعه گسترش داد.
7404/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com