کد خبر ۵۶۱۳۵ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
دفتر آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرد:

تکذیب قانع شدن آیت الله مکارم درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها+ توضیح دکتر ابتکار

اخیراً در اخبار بعضى از رسانه‌ها آمده بود که معاون رئیس جمهور در امور زنان گفته است که درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها، خدمت حضرت آیت‌الله العظمى مکارم رسیدم و توضیحاتى دادم و ایشان نسبت به این موضوع قانع شدند. این خبر به طور کامل دروغ و کذب محض است و نامبرده ملاقاتى با معظم له نداشته.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در اطلاعیه ای، خبری مبنی بر قانع شدن معظم‌له برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را تکذیب کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

توضیح لازم

اخیراً در اخبار بعضى از رسانه‌ها آمده بود که معاون رئیس جمهور در امور زنان گفته است که درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها، خدمت حضرت آیت‌الله العظمى مکارم رسیدم و توضیحاتى دادم و ایشان نسبت به این موضوع قانع شدند.

به اطلاع همه مخاطبین عزیز مى‌رساند که این خبر به طور کامل دروغ و کذب محض است و نامبرده ملاقاتى با معظم له نداشته و گفت‌وگویى نکرده است و راستى مایه تعجب است چگونه چنین دروغ‌هایى در عصر و زمانه ما گفته مى‌شود و چرا قبح و زشتى دروغ اینقدر از میان رفته است با اینکه دروغ از بزرگ‌ترین گناهان کبیره از نظر آموزه‌هاى اسلامى و سرچشمه انواع گناهان است.

توضیح دکتر ابتکار

کانال تلگرامی دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان، درباره‌ تکذیبیه دفتر آیت الله مکارم شیرازی توضیحی به این شرح منتشر کرد:

نظر به انتشار تکذیبیه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ملاقات معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با ایشان، توضیحات زیر در این مورد ارایه شد:

روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: پس از جلسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاون رییس جمهور، خبرگزاری خانه ملت خبری را منتشر کرد که موضوع ملاقات در آن خبر آمده بود، در حالی که معاون رییس جمهور در جلسه فراکسیون از ملاقات خود با آیت الله مکارم شیرازی سخنی نگفته و این بخش از خبر اشتباه بوده است. به همین دلیل پس از پیگیری با خبرگزاری خانه ملت این مطلب از متن خبر حذف شد. همچنین با سایر خبرگزاری‌ها که به نقل از خانه ملت، خبر را منتشر کرده بودند صحبت شد و آنها نیز این اشتباه خبری را حذف کردند.

به علاوه در مصاحبه مطبوعاتی معاون رییس جمهور به مناسبت هفته زن و روز مادر در تاریخ نهم اسفند وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نقل قولی که از من در رابطه با ملاقات با حضرت آیت الله مکارم شیرازی طی روزهای اخیر مطرح شده اشتباه بوده و چنین ملاقاتی انجام نشده است.

این تذکر در خبرهای مصاحبه مطبوعاتی مورد اشاره آمده و ده‌ها خبرنگار شاهد آن بوده اند. همچنین در گفتگوی تلفنی با جناب آقای دولتمند در دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز توضیحات در مورد اشتباه بودن این خبر ارایه شده بود.

ولی متاسفانه این خبر اشتباه به سرعت و قبل از تصحیح در رسانه ها منتشر شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com