کد خبر ۵۶۱۴۶ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
مدیر کل کمیته امداد استان قم:

قم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد،رتبه آخر کشور است

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه از 1700 نفر معرفی شده به بانک 996 نفر وام دریافت کرده اند، گفت: قم در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد ، رتبه آخر کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، اکبر میرشکار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حوزه اشتغال در سال 96، اظهار داشت: در این سال بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات ویژه مددجویان کمیته امدادمصوب شد که 26 میلیارد آن ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دوازده بانک عامل در قم بحث تسهیلات ویژه مددجویان کمیته امداد را انجام می دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به تعداد معرفی مددجویان به بانک ها، گفت: تا پایان دی ماه 1700 نفر به بانک برای گرفتن وام معرفی شده اند که مباحث آموزش، ضامن، مکان و... آنها انجام شده است.

وی بیان داشت: هنوز در پرداخت ها گیر داریم که توانستیم 53 درصد این مبلغ را جذب کنیم.

میرشکار با اشاره به اینکه 996 نفر تاکنون وام دریافت کرده اند، عنوان داشت: برخی شرایط بانک ها مانع از دریافت وام توسط مددجویان می شود.

وی ابراز داشت:استان قم در معرفی مددجویان به بانک ها رتبه اول در کشور را دارد اما در پرداخت ها رتبه آخر را دارد که باید گفت پرداخت ها بر عهده بانک ها می باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به برخی بانک ها که بیشترین پرداختی ها را داشته اند، گفت: بانک کشاورزی، رفاه، مسکن و ملی از بانک ها پیشتاز در این مسئله هستند.

وی تصریح کرد: 340 مورد وام بالغ بر دو میلیارد تومان هم از اعتبار داخلی کمیته امداد پرداخت شده است .

میرشکار با اشاره به اینکه سال آینده بیش از هزار نفر از تحت پوشش کمیته خارج خواهند شد، خاطرنشان کرد:در 11 ماه سال گذشته 32 میلیارد تومان از طریق کمک های مردمی که 76درصد نقدی و مابقی بصورت کالا حذب شده است که این اعتبار فقط صرف نیازمندان می شود.

وی افزود: از طریق صندوق صدقات هم جمعا یک میلیارد تومان جمع آوری شده است که امیدواریم این صدقات از طریق راه های الکترونیکی انجام گیرد تا هزینه های کمیته کمتر شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com