کد خبر ۵۶۱۶۶ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵

قم| نارضایتی مردم از آلایندگی برخی واحدهای صنعتی شهر سلفچگان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: برخی واحدهای آلاینده در محدوده سلفچگان وجود داشته که سبب خیل عظیمی از نارضایتی‌ها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، تورج همتی در شانزدهمین جلسه تسهیلات رونق تولید که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: بررسی و تأیید آلایندگی‌های واحدهای صنعتی صرفاً باید توسط حفاظت محیط‌زیست استان اعلام یا رد شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان افزود: در اداره کل حفاظت محیط‌زیست قوانینی وجود داشته که سبب شده این سازمان در برابر تخریب، پایش و آلودگی و اموری از این‌دست حساسیت داشته باشد و مسئولان استانی شایسته است که به این وظیفه ذاتی اداره کل محیط‌زیست تمکین کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: از وارد کردن اداره کل محیط‌زیست استان در امضای قوانین یا مجوز واحدهایی که با روح و رسالت‌های این اداره کل در مغایرت باشد باید جلوگیری شود و مسئولان استانی انتظار چنین مسئله‌ای را نباید از این سازمان داشته باشند.

همتی با تأکید بر اهمیت مسئله کنترل و پایش واحدهای صنعتی و تولیدی استان عنوان کرد: وظیفه اداره کل حفاظت محیط‌زیست پایش و کنترل مباحث مربوط به آلودگی است و سودی نیز از این مسائل برای این اداره کل منتفع نمی‌شود اما این رسالتی بوده که قوانین بالادستی بر عهده این سازمان قرار داده و این اداره کل نیز در این راستا باقدرت در برابر مسائل آلاینده برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اهمیت اندیشیده شدن منافع عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلی استان خاطرنشان کرد: باید در تصمیم‌گیری‌های استانی به سود و منفعت مردم و جامعه توجه شود و جایگاه اصلی  مردم در این‌بین سنجیده شده و مسئله التهاب اجتماعی را حل کرد.

همتی با تأکید بر مطالبه‌های به‌حق مردم در مسئله محیط‌زیست ادامه داد: باید در استان تصمیم‌گیری‌های گرفته شود که به مطالبات مردمی در زمینهٔ محیط‌زیست پاسخ داده شود و مسائل به نحوی به‌ پیش نرود که شائبه قدرت‌نمایی برخی افراد از آن متبادر شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به آلایندگی‌های برخی واحدهای صنعتی موجود در منطقه سلفچگان تأکید کرد: برخی واحدهای آلاینده در محدوده سلفچگان وجود داشته که سبب خیل عظیمی از نارضایتی‌ها شده است بنابراین باید در این زمینه به خواسته‌ها و مطالبات مردمی توجه کرده و به منافع کلی و عمومی جامعه اندیشید.

وی با تأکید بر ضرورت دریافت عوارض آلایندگی از واحدهای صنعتی آلاینده استان خاطرنشان کرد: واحدهای آلاینده موجود در استان قم باید مشمول دریافت عوارض آلایندگی شوند تا اهرم فشاری بر آن‌ها شود.

همتی با انتقاد از برخی تأیید صلاحیت‌های خارج از محدوده‌های قانونی خاطرنشان کرد: مرجع تشخیص اقدامات زیست‌محیطی واحدهای صنعتی صرفاً اداره کل محیط‌زیست بوده و نباید در این زمینه به استنادات دستگاه‌های دیگر اعتنا کرده و آن‌ها را معیار عمل یا تصمیم‌گیری قرار داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com