کد خبر ۵۶۲۱۰ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
رئیس سازمان جنگل‌ها:

هفته منابع طبیعی نمادی برای یادآوری ارزش منابع طبیعی است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار سیمای استان قم گفت: هفته منابع طبیعی نمادی برای یادآوری ارزش منابع طبیعی است تا راه اصلی را گم نکنیم، مردم بهتر از ما نسبت به کارهای مختلف آگاهی دارند چراکه اگر مردم در حوزه منابع طبیعی در صف نخست قرار داشتند وضعیت بهتر بود.

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، خلیل آقایی روز چهارشنبه  در آیین افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در روستای علی آباد برگزار شد، با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهر مقدس قم اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته منابع طبیعی را با دیدار با مراجع تقلید وافتتاح پروژه‌های استان قم آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور با مشکلات مشخصی روبرو است، اضافه کرد:با توجه به ظرفیت‌های موجود و استعدادهای نیروهای انسانی می‌توانیم موفق‌تر از وضعیت کنونی عمل کنیم .

 

رییس سازمان جنگل ها با بیان اینکه نباید راه اصلی را گم کنیم خاطر نشان کرد:  مردم بهتر از ما نسبت به کارهای مختلف آگاهی دارند چرا که اگر مردم در حوزه منابع طبیعی در صف نخست قرار داشتند وضعیت بهتر بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه مردم از انقلاب، نظام و کشور دور نشده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم از برخی از فعالیت‌ها دور شده‌اند چراکه دولت برخی از فعالیت‌ها را در اختیار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از اهتمام مردم در راستای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی گفت: تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه موردنظر فاصله بسیاری داریم چراکه عرصه‌های منابع طبیعی و فعالیت‌هایی موردنظر برای جلوگیری از خطرهای مختلف بسیار گسترده است.

آقایی با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته با وجود کمبود آب، از این سرمایه الهی به شیوه مطلوب استفاده کنیم، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی اهمیت حفاظت از خاک را مورد تاکید قرار دادند اما همچنان نتوانسته به دغدغه ایشان به شیوه مطلوب بپردازیم.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی برای رفع مشکلات باید مراتع را سبز کنیم و پوشش گیاهی را توسعه دهیم و بهره‌برداری اصلی را به مردم واگذار کنیم چراکه این رویکرد سبب جلوگیری از خطرات مختلف و درآمدزایی برای مردم می‌شود و در این صورت همانطور که مردم از دارایی خود نگهداری می‌کنند از زمین، خاک و عرصه نگهداری خواهند کرد.

آقایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حفاظت از منابع طبیعی را به مجموعه‌های مختلف نظام از جمله قوه قضاییه تاکید کرده‌اند، گفت: امیدواریم مسیری را دنبال کنیم که مقصد آن در شأن نظام، ملت و رهبری باشد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com