کد خبر ۵۶۲۸۴ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳

طرح «اعاده اموال نامشروع»| آیت‌الله رجبی: اجرای طرح اعاده اموال نامشروع سبب امیدواری و اعتماد به‌ نظام می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بزرگ‌ترین تأثیر اجرای طرح اعاده اموال نامشروع افزایش امید در جامعه و ایجاد اعتماد به‌نظام می‌شود.

آیت‌الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تأثیر برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار داشت: برخورد با چنین افرادی جزء واجبات بوده و باید اموالی که به‌ناحق از بیت‌المال خارج‌شده است هر چه سریع‌تر برگردانده شود.

وی با تبیین عملکرد حضرت علی(ع) افزود: نخستین عمل حضرت علی (ع) بعد از پذیرفتن خلافت، بررسی اموال بیت‌المال بوده و تمام اموالی که به‌ناحق برداشته‌شده بود را به بیت‌المال برگردانده و نسبت به هیچ‌کس و هیچ مالی کوتاهی نکردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این وظیفه‌ای است که از مجلس شورای اسلامی تا قوه مجریه باید به آن عمل کرده و نه‌تنها وظیفه شرعی بلکه وظیفه اجتماعی همه مسئولان و مدیران است.

وی بزرگ‌ترین تأثیر این اقدام را افزایش امید در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای تثبیت آرامش و ایجاد امید و اعتماد به‌نظام باید هر چه سریع‌تر نسبت به بازگرداندن اموال دولتی اقدام شده و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

آیت‌الله رجبی تأکید کرد: دومین تأثیر این اقدام جلوگیری از سوءاستفاده‌های مجدد از پست و مقام در کشور بوده و کسانی که با نیت بهره‌برداری مالی وارد دستگاه‌های دولتی می‌شوند، می‌فهمند نظام جمهوری اسلامی در مقابل این افراد جدی بوده و عملکرد مالی مدیران به‌صورت شفاف ارزیابی خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com