کد خبر ۵۶۳۳۵ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱

قم|آیت‌الله سعیدی: آتش‌بازی‌های چهارشنبه‌سوری آسیب‌های فردی و اجتماعی دارد

امام‌جمعه قم گفت: آتش‌بازی‌هایی چهارشنبه‌سوری که در این روز انجام می‌شود دارای آسیب‌های بسیاری اعم از فردی و اجتماعی است که سبب شده دین و حکومت این‌گونه مراسم‌ها را نپذیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در مراسم هفته درختکاری، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: توسعه فضای سبز و کاشتن درخت شعبه‌ای از کوثر فاطمی است زیرا ائمه اطهار(ع) نیز برای کاشتن درخت و آبادانی شهر اهمیت زیادی قائل بودند.

وی با بیان اینکه زیباترین عمل انسان کاشتن درخت است، عنوان کرد: امام علی(ع) همزمان با تمام فعالیت‌هایی که در راستای ولایت خود و کمک به دیگران انجام می‌دادند نسبت به کاشت درخت نیز اهتمام داشتند و این موضوع ارزش و اهمیت درختکاری را به پیروان امیرالمؤمنین(ع) ثابت می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مراسم چهارشنبه‌سوری به‌عنوان یکی از سنت‌های اشتباه یاد کرد و گفت: آتش‌بازی‌هایی که در این روز انجام می‌شود دارای آسیب‌های بسیاری اعم از فردی و اجتماعی است که سبب شده دین و حکومت این‌گونه مراسم‌ها را نپذیرند.

وی افزود: خوشبختانه امروزه شرایط جامعه به‌گونه‌ای رقم خورده که عید نوروز که عید باستانی مردم ایران است در مکان‌های مقدس متناسب با شأن آن مکان برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com