کد خبر ۵۶۴۲۲ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

400 مستعد برتر قمی از تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان بهره مند می شوند

محمد محمد رضایی در نشست هم اندیشی نخبگان و سرآمدان با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان نیز حضور داشتند گفت: 400 مستعد برتر از تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان در دو بخش دانشجویی و دانش آموختگی بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمد رضایی با گرامیداشت ولایت حضرت فاطمه زهرا و روز زن عنوان کرد:فعالیت های بنیاد در سال جاری شامل اعطای تسهیلات جوایز تحصیلی ، دانش آموختگی و فعالیت های فرهنگی، اجرایی ونظارتی بوده است .

 رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود:تاکنون 400  مستعد برتر  از تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان  بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: جایزه تحصیلی در حوزه توانمندی آموزشی، ارتباطات علمی، پایان نامه،رساله، شرکت در مجامع علمی و رتبه های آموزشی و پژوهشی می باشد.

محمد رضایی بیان کرد:اعطای تسهیلات دانش آموختگی شامل  تسهیلات نظام وظیفه، شهید احدی ، شهید آشتیانی، شهید چمران و جذب در دستگاه های اجرایی می باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد جشنواره ابتکارات و اختراعات رویش از برنامه های اجرایی بنیاد نخبگان است که حدود 50 اختراع در دو سال گذشته در این جشنواره شرکت کرده اند که 12 نفر از مخترعان در نهایت برگزیده و به پارک های علم و فناوری جهت توانمند سازی معرفی شدند.

محمد رضایی یادآور شد: 40 تن از مخترعان از تسهیلات حمایتی  بنیاد نخبگان استان قم استفاده کرده اند.

وی  به برنامه های فرهنگی بنیاد نخبگان استان قم اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری اردوی جهادی، نشست هم اندیشی نخبگان با مسئولان اجرایی، بازدید علمی از مراکز علمی و فرهنگی جهت انتقال اطلاعات و آشنایی با فعالیت ها، تگریم و تجلیل از سرآمدان، کارگاه های آموزشی، مشاوره ای از جمله برنامه های فرهنگی بنیاد است.

وی خاطرنشان کرد:اجرای طرح شهاب با هدف شناسایی استعداد های برتر دانش آموزی در استان که این  مورد تاکید  مقام معظم رهبری است با همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش  ویژه دانش آموزان مقطع 4و 5 و 6 و 7 با پوشش 54 هزار نفر دانش آموز و 3 هزار عوامل اجرایی اعم از معلمان و مدیران و ... در حال اجرا می باشد.

محمد رضایی اظهار داشت:پیشنهاداتی جهت ساماندهی وضعیت نخبگان ارائه  می شود و  ریاست بنیاد نخبگان نیز همواره بر کارآفرینی نخبگان تاکید دارند ولی متاسفانه با توجه به وضعیت بودجه پیگیری مطالبات نخبگان در این زمینه محقق نشده است.

وی بیان کرد:جذب نخبگان که سرمایه اجتماعی هستند و استفاده بهینه از فکر و اندیشه آن ها و توجه به اشتغال و وضعیت فرهنگی و همچنین همکاری تعاون و سازمان ها دارای اهمیت زیادی است.

گفتنی است در این نشست صمیمی تعدادی از نخبگان و مستعدان در رشته  گوناگون به بیان دیدگاه های پرداختند ، حسین پور از برگزیدگان جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان ؛توجه به نیازهای نخبگان و بها دادن به آن ها به منظور جلوگیری از فرار مغزها را مورد تاکید قرار داد و افزود:تا زمانی که آئین نامه ها از ضمانت اجرایی برخوردار نباشند و تا زمانی که قوانین شفاف نداریم فعالیت های ما به جایی نمی رسد.

وی تصریح کرد:بحث اشتغال نخبگان و فقدان دسته بندی به آن ها از دغدغه های جدی و از موانع رشد و تعالی به شمار می رود.

سلحشور یکی دیگر از مشمولان تسهیلات حمایتی بنیاد نخبگان ؛از عدم نتیجه و خروجی مناسب از جلسات با مسئولان خبر داد و عنوان کرد:نخبه گماری از دغدغه های جدی است و سازو کاری برای شناسایی افراد نخبه وجود دارد در حالی که پیشنهاد می شود تیمی از مجلس قانونی اتخاذ کنند که از حضور نخبگان و منابع انسانی بهترین استفاده شود.

همچنین عنایت زاده برگزیده جایزه تحصیلی بنیاد نخبگان  در این جلسه عنوان کرد:گرفتاری های مالی نخبگان از مشکلات جدی است و عدم توان مالی و بی مهری برخی از مسئولان، نخبگان و مستعدان  را با چالش های زیادی مواجه ساخته است.

وی  خاطرنشان کرد:پیشنهاداتی در جهت رفع موانع وجود دارد که در این میان بها دادن به علوم انسانی می تواند ظرفیتی ارزشمند در تحقق اهداف باشد.

در پایان از دانشجویان برگزیده جوایز تحصیلی سال جاری و المپیاد های دانشجویی حوزه علوم پزشکی تجلیل به عمل آمد.

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com