کد خبر ۵۶۴۵۰ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۶

حجاب اجباری و اختیاری معنایی ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه برخی افراد هجمه‌هایی را به حجاب وارد می‌کنند، تاکید کرد: حجاب اجباری و اختیاری معنایی ندارد و ملت ایران با افتخار پذیرای حجاب اسلامی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور امروز در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران در قم با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها سنخیتی با فرهنگ دینی و حجاب و عفاف ندارد، تصریح کرد: رقص دختران در جشنی در تهران با شرافت دینی و حیا در تعارض است و باید برای آن فکری شود. این امر دغدغه‌هایی را برای علما به وجود آورده است؛ باید مراقب بود چنین رویداد‌های تلخی تکرار نشود.

وی بیان کرد: همه زنان باید با پیروری از شخصیت حضرت فاطمه (س) پاکدامنی و تقوا پیشه کنند و این روحیه تقوا در جامعه نیز پیاده شود. زنان مسلمان دارای ظرفیت‌های بالنده علمی و دینی در عرصه‌های مختلف هستند که به واسطه پاکدامنی و تقوا آن را به دست آورده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: قرآن کریم از زنانی یاد کرده است که در پاکدامنی و حیا و بزرگی و تقوا الگو و اسوه هستند؛ در واقع سیمایی که قرآن از زنان برجسته نشان می‌دهد، سیمای اهل عبادت و بندگی و تقوا می‌باشد چنین زنانی به مقام والای انسانی دست یافته اند.

بهجت پور اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ زنان، وجود حضرت فاطمه (س) است که در زندگی زنان، اسوه‌ای بی نظیر و وارسته است؛ طلاب و مبلغین باید به تبیین زندگی این بانوی بزرگ در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی و دینی و اخلاقی و خانوادگی بپردازند تا زنان به خوبی با چنین شخصیتی آشنا شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: همه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در جهت نزدیک شدن به مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ حوزه‌های علمیه خواهران باید با چنین رویکردی اثرگذار باشند و با پیروی از راه فاطمه زهرا (س) در راه آموزش، تهذیب و تربیت قدم بردارند.

دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران و تجلیل از برگزیدگان قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در مورد برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در حدود ۱۲ هزار بانوی طلبه در این جشنواره با رویکرد سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی شرکت کرده اند که در نهایت ۹۰ نفر مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های دینی و علمی موجب مباهات است و خوشبختانه در این دوره رشد چشمگیری در حضور بانوان در جشنواره داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بیان کرد: با توجه به حضور گسترده بانوان در حدود ۳۰۰ درصد نسبت به سال قبل شرکت کنندگان بیشتری به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتاب زندگی است و باید با تدبر در آیات، راه سعادت و خوشبختی و رستگاری را پیدا کنیم. قرآن کریم برای همه ابعاد زندگی انسان دارای برنامه‌ای جامع است و باید سبک و سیاق زندگی را از آیات آن جستجو کرد. اگر حقایق قرآن را درک کنیم و معارف آن را در زندگی پیاده نمائیم راه سعادت را یافته ایم چرا که قرآن مسیر حق را روشن می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: همه باید قرآن را با زندگی خود تطبیق دهند طلاب نیز با ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را به سمت تدبر و فهم قرآن ترغیب نمایند. قرآن و عترت دو عنصر جدایی ناپذیر هستند و زمانی معنا می‌یابند که در کنار هم باشند. خوشبختانه با چنین نگاهی در سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای نسبت به مفاهیم نهج البلاغه داشته ایم.

گفتنی است در این مراسم پیام تصویری آیت‌الله سبحانی خطاب به برگزیدگان جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران پخش شد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com