کد خبر ۵۶۴۵۸ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
در سالروز میلاد حضرت زهرا (س):

سامانه جامع راویان حدیث رونمایی شد

آیت‌الله حسینی قزوینی مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) با اعلام خبر رونمایی از سامانه جامع روایان حدیث به دو زیان فارسی و عربی در روز میلاد صدیقه کبرا حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: این نرم‌افزار با بیش از 150 هزار نفر-ساعت کار و حدود 15 سال فعالیت مستمر تهیه‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: مؤسسه تحقيقاتى حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام در سال 1370 (هجري شمسي) زير نظر حضرت آیت‌الله خزعلى در راستاى تحقيقات معارف اسلامى به‌ویژه بخش فقه، رجال و حدیث تأسيس گرديده است، به حمد خدای منان این پایگاه در پاسخگویی به جریان وهابیت یکی از سایت‌های مرجع است و هرگونه شبهه با مراجعه به این پایگاه رفع شده است.

وی ادامه داد: به دلیل فعالیت‌های بالا پایگاه اینترنتی ولی‌عصر (عج) و مراجعه بالای مخاطبان ازنظر رنگ گوگل رتبه اول این مهم را کسب کرده‌ایم؛ در حوزه تولید محتوا نیز با طراحی و برنامه‌ریزی حدود 15 نرم‌افزار تخصصی ایجادشده است و تا به امروز این نرم‌افزارها حائز رتبه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف شده‌اند.

آیت‌الله حسینی قزوینی با اشاره به تخصصی بودن حوزه رجال و درایه در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در روایات ما عدم امکان تائید و رد قاطع این روایت است و مشکل موجود از مشکلات حوزه علم الحدیث است و متأسفانه کتب کافی در این حوزه موجود نیست و به دلیل اهمیت همین موضوع این مهم احساس شد و به دلیل مخاطب خاصی که این حوزه دارد این مهم در بستر وب و اپلیکشن های موبایل ارائه‌شده است.

وی درتشریح این سامانه گفت : سامانه جامع راویان حدیث حدود 150 هزار نفر-ساعت زمان برده و  15 سال کار مستمر بر روی آن کارشده است و 14000 هزار راوی شیعه را موردبررسی قرار داده و با امکان برنامه‌ریزی که انجام‌شده است باقابلیت جستجوی پیشرفته در دستگاه‌های ویندوز و اندروید قابل‌دسترسی است. این پایگاه از طریق آدرس http://hoveyat.valiasr-aj.com/ در دسترس عموم قرار دارد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com