کد خبر ۵۶۴۹۹ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
محمد جواد ابطحی:

نباید با تصمیمات عجولانه به تولید داخلی ضربه زد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: نباید با تصمیمات عجولانه به تولید داخلی ضربه زد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر انقلاب همواره بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند که باید به این سو گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید وزارتخانه‌های مرتبط با بحث اقتصاد مقاومتی تلاش خود را چندین برابر کنند، ادامه داد: برخی به دنبال تفکیک چند وزارتخانه هستند که یک نمونه آن وزارت صنعت و معدن  تجارت است و می‌خواهند وزارتخانه‌ای ایجاد شود که کار تخصصی اش مجوز واردات دادن است و می بایست رو در روی تولید و تولیدکننده بایستد.

بیشتر بخوانید:

توافق "لاریجانی" و "روحانی" بر ارائه لایحه‌ای برای تفکیک چند وزارتخانه

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تفکیک چند وزارت‌خانه به ویژه تفکیک وزارت صنعت، معدن وتجارت را به زیان تولید دانست و افزود: آن هنگام که وزارت بازرگانی را با صنایع و معادن ادغام کردیم، تصمیمی عجولانه گرفتم و امروز که می خواهیم به گذشته بازگردیم، باز هم بی حساب و کتاب حرکت می‌کنیم. بنابر این دلیلی ندارد در شرایط کنونی تفکیک صورت بگیرد.

ابطحی با تاکید بر اینکه در مجلس هشتم مجوز ادغام‌ها صادر شد  و بابت این ادغام های عجولانه هزینه‌های سنگینی هم پرداخت کردیم،  اضافه کرد: تا وزارتخانه جدید بخواهد به حیطه اختیارات خود آشنا شود وبداند تا کجا می تواند حرکت کند، زیان‌های سنگینی دیدیم.

نماینده خمینی شهر با یادآوری اینکه در گذشته وزارت بازرگانی برای تولیدکننده صنعتی و کشاورزی مشکل آفرین بود گفت: ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی باعث شد اختیار تصمیم‌گیری در خصوص واردات محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی بدهیم که این بزرگترین گام برای حمایت از کشاورزی و کشاورزان بود.

وی با اشاره به اینکه واردات کالاهای صنعتی نیز به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شد، اظهار داشت: این وزارت خانه نیز چون متولی صنعت و معدن کشور بود، هر گاه که احساس می کرد تولید نیاز به حمایت دارد، از واردات محصولات صنعتی جلوگیری می کرد و هر گاه که بنگاه اقتصادی به دلیل واردات بی رویه دچار بحران می شد، وزیر مربوطه می بایست پاسخگو باشد. بنابر این ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی موفقیت آمیز بود و تمامی این دلایل نشان می دهد که موفق عمل کرده ایم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به تبعات چنین تصمیمی گفت: کسانی که به دنبال تفکیک هستند، آیا خبر ندارند ایجاد دو وزارتخانه و منحل کردن یک وزارتخانه چه تبعاتی دارد؟

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com