کد خبر ۵۶۵۶۵ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

اهانت به روحانیت یکی از خطوط اصلی دشمن در فضای مجازی است

قم - رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امروز اهانت به روحانیت یکی از خطوط اصلی دشمن در فضای مجازی است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند که حوزه باید به این موضوع توجه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، شامگاه شنبه در همایش فاطمی که با حضور جمعی از طلاب و خانواده‌های ایشان در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: خدا را بابت خدمت در این مجموعه مبارک شکر می‌کنیم و آن را توفیق بزرگی برای خود می‌دانم.

وی با بیان اینکه ما در این مجموعه تحت نام مبارک ائمه اطهار(ع) فعالیت می‌کنیم و هیچ امر دیگری غیر از خدمت به دین نداریم، افزود: نه برای دنیا بلکه برای تقویت و گسترش دین اسلام تلاش می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان اگر آرامش نداشته باشد نمی‌تواند دنبال مسائل علمی برود، اظهار داشت: آرامش طلاب برای تحصیل مدیون همسرانشان است و آنها نیز سهم بزرگی در این عرصه دارند.

بی‌توجهی فرزندان طلاب به تحصیل در حوزه

وی افزود: امروز یکی از مشکلاتی که در حوزه علمیه ما و در مجموعه روحانیت وجود دارد این است که برخی فرزندان طلبه‌ها توجه کافی به ارزش کار علمی در حوزه ندارند و این موضوع که برخی فرزندان روحانیون تمایل به ورود در این عرصه ندارند از آسیب‌های جدی حوزه است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: همسران طلاب باید سعی کنند نسل‌های علمی شوهرانتان را استمرار دهند و فرزندان خود را در همین مسیر حوزوی و علمی تربیت کنند و برای آن‌ها اثبات کنند این علوم با علوم دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه باید با جریان اهانت به روحانیت مقابله کرد، افزود: امروز اهانت به روحانیت یکی از خطوط اصلی دشمن در فضای مجازی است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند که حوزه باید به این موضوع توجه کند چرا که می‌خواهند روحانیت را از چشم مردم بیندازند لذا خانواده‌های روحانیون با صبر و مقاومت می‌توانند تأثیرگذار باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: خانواده روحانیون باید با صبر و تحمل ناملایمات و کمبودها به عنوان الگویی برای جامعه باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com