کد خبر ۵۶۶۹۵ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹

قم| سند اشتغال استان قم تدوین می‌شود

استاندار قم گفت: در جهت تدوین سند اشتغال برای سال آینده هستیم و هدف‌گذاری انجام‌شده این است که تلاش کنیم با تهیه سند در سال جدید نرخ بیکاری را تک‌رقمی کنیم و این کار شدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امیدواریم خداوند ما را قدردان شهدای خود قرار دهد.

وی گفت: با بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در روزهای اخیر تعداد نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی از سه نفر به چهار نفر ارتقاء پیداکرده و در دوره بعد مجلس شاهد حضور 4 نماینده از استان قم در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

استاندار قم با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور ابراز کرد: در اعزام این کاروان‌ها سپاه استان قم اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران نوروزی گفت: ستاد تسهیلات نوروزی که ذیل آن کارگروه‌های مربوطه شکل‌گرفته است وظیفه خدمات‌رسانی به زائران در ایام نوروز را بر عهده دارد، امیدواریم میزبانی خوبی داشته باشیم و امسال را بهتر از سال گذشته بتوانیم به زائرین خدمت‌رسانی کنیم.

صادقی افزود: در راستای تحلیلی که از موضوع تأمین امنیت و ارتقای امنیت ملی صورت گرفت و دلایلی که در جهت این موضوع مطرح شد بد نیست ما هم مطالعه‌ای در ارتباط با نامه 27 امام علی(ع) داشته باشیم که 4 موضوع اخلاق اجتماعی، اعتدال‌گرایی زاهدانه، ضرورت یاد مرگ و اخلاق زاهدانه در آن بحث شده است امیدواریم این موضوع الهی راهگشا و راهنمای ما باشد و با تأسی به آن عمل‌کننده باشیم.

وی با اشاره  به‌پیش روی بودن پایان سال تأکید کرد: در جهت تدوین سند اشتغال برای سال آینده هستیم و هدف‌گذاری انجام‌شده این است که تلاش کنیم با تهیه سند در سال جدید نرخ بیکاری را تک‌رقمی کنیم و این کار شدنی است.

استاندار قم بیان کرد: برخی از پیمانکاران که طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی هستند مطالباتی دارند که امیدواریم این مسئله بررسی شود، همچنین یک سری مطالباتی در میان خود دستگاه‌ها وجود دارد که باید حل‌شده و مطالبات بلاتکلیف نماند.

صادقی با تأکید بر تلاش بر احقاق حقوق مردم ابراز کرد: امیدواریم سال آینده سالی در جهت تأمین دیدگاه‌ها و اهداف مردم باشد، موضوع دیگر مدیریت بهینه در مصارف منابع است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین موضوع خشک‌سالی و مدیریت آب و توجه به مخاطرات زیست‌محیطی موضوعاتی هستند که باید به آن‌ها توجه جدی شود.

وی با اشاره به برخی انتقادات صورت گرفته در ارتباط با وضعیت حجاب در استان قم به‌ویژه در ادارات استان گفت: به نظر می‌رسد بسیار راحت‌تر در دستگاه‌های استان می‌توانیم به مسئله حجاب توجه داشته باشیم گاهی تذکراتی به استانداری داده می‌شود که مواردی که احیاناً باشد و یا وجود داشته باشد را باید موردتوجه قرار دهیم.

استاندار قم در پایان از تمامی دستگاه‌هایی که در جهت ارتقای توسعه استان تلاش می‌کنند تقدیر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سال آینده متفاوت از سال‌های قبل باشد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com