کد خبر ۵۶۷۲۶ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
آیت‌الله نوری همدانی:

در برابر اشغال سفارت ایران در لندن نباید سکوت کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: اینکه عده‌ای به سفارت ایران در لندن واردشده و پرچم کشور را به زیر می‌افکنند نمی‌توانیم در برابر این جریان ساکت باشیم، و باید در برابر آن واکنش نشان داد ، باید آگاه و هوشیار بوده و در برابر آن‌ها به مقابله برخیزیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در 73 آیه از آیات قرآن کریم از مسئله شکر گذاری انسان در برابر نعمت‌های پروردگار سخن گفته‌شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: بر اساس این روایت، بزرگ‌ترین نعمت پروردگار نعمت ولایت مداری است، و این نظام بر اساس ولایت مداری شکل‌گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شاخصه‌هایی که برای انقلاب بیان‌شده باید مدنظر همگان قرار گیرد، تصریح کرد: نخستین معیار انقلاب مسئله ولایت‌فقیه است، از ابتدا مسئله ولایت‌فقیه بسیار مهم بوده است و امام راحل نیز درس ولایت‌فقیه را در 13 جلسه بیان کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیه هشتم از سوره ابراهیم ابراز کرد: نعمت ولایت‌فقیه نعمت خاصی است بنابراین باید قدردان  و شکرگزار این نعمت بود و باید این شاخصه‌ها و خطوطی که سبب به وجود آمدن نعمت انقلاب اسلامی‌شده را بیان کنیم.

وی نعمت شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حکومتی بر پایه اسلام را موردتوجه قرار داد و افزود: مسئله ولایت‌فقیه منتهی آرزوی علمای ما در تمام عصرها و قرون بوده است، خداوند متعال نخستین انسانی که در سطح زمین آفریده رهبر است و آخرین کسی را که قبض روح می‌کند نیز رهبر یک جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم دومین رکن انقلاب را اسلام بیان و تصریح کرد: اسلام طالبانی و اسلام آمریکایی در میان جوامع وجود داشت اما امام راحل اسلام ناب را به عرصه آوردند و یکی از وظایف ما شناسایی اسلام ناب به مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله حجاب اجباری گفت: اگر جریان حجاب را کمی شل گرفته بودیم حجاب به‌تدریج در جامعه محو می‌شد بنابراین حفظ اسلام یکی دیگر از ویژگی‌های امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی شناساندن ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را یک فریضه مهم بیان و تأکید کرد: کسب روزی حلال در سایه امربه‌معروف ونهی از منکر است بنابراین احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید به آن توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت مسئله ولایت‌فقیه و جهاد در راه خدا اظهار داشت: جهاد باید در رکاب امام باشد، جهاد در راه خدا غیر از کشورگشایی است و با این مسئله تفاوت دارد، بدون جهاد نه حکومت و نه ارزش‌های دینی وجود دارد بنابراین باید به این امر مهم اهمیت داد و به آن توجه داشت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: انسان باید با توکل بر خداوند حرکت کند، و جهاد با شهادت توأم است، مردم نیز با همین سلاح جهاد و شهادت حرکت کرده و به پیروزی رسیدند، بنابراین اگر جهاد نباشد نه حکومتی و نه ارزش‌های اسلامی وجود خواهد داشت.

وی گفت: داشتن انرژی هسته‌ای و موشک سبب شده که دشمن به لرزه بیفتد و این قدرت در نظام جمهوری اسلامی روزبه‌روز افزایش‌یافته و قوی‌تر می‌شویم، و در کشور میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد بنابراین یکی از شاخصه‌های ولایت‌فقیه بسیج و سپاه پاسداران است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم علمای شیعه را مرزداران دانست و افزود: دشمنان سخنان بیهوده و دروغ‌پراکنی‌های فراوان دارند بنابراین باید آگاه و هوشیار بوده و در برابر آن‌ها به مقابله برخیزیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: ریشه تمام جریانات صهیونیست‌ها است، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از چند جهت با ما دشمن است بنابراین بابد در برابر این‌ها بسیار با قدرت عمل کرده و به میدان بیاییم، با اعمالی چون رقص شمشیر در عربستان سبب نگه‌داشتن موقعیت خود در برابر غرب شده‌اند ما نیز باید آگاه بوده و در سایه پرچم ولایت باید از نظام اسلامی پشتیبانی کرده و حافظ انقلاب باشیم.

وی گفت: اینکه عده‌ای به سفارت ایران در لندن واردشده و پرچم کشور را به زیر می‌افکنند نمی‌توانیم در برابر این جریان ساکت باشیم، و باید در برابر آن واکنش نشان داد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com