کد خبر ۵۶۷۴۸ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲

قم| 40 درصد ظرفیت قطار قم-تهران خالی است

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت:در حال حاضر 40 درصد از ظرفیت خط تهران- قم و بالعکس خالی است و طبق زمان‌بندی تعریف‌شده باید در مدت‌زمان دو ساعت و 15 دقیق این مسیر را بپیماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اعتماد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه باید چشم بینا و گوش شنوا مردم باشد، اظهار داشت: رسانه‌ها به‌موقع اطلاعات مناسب و دقیق را به مخاطبان خود برساند، آگاهی از روند اجرای کارها و پروژه‌ها حق طبیعی مردم است.

وی افزود: رسانه امکان تعامل این دو بخش را فراهم کرده و سبب رفع مشکلات و جریان سازی مناسب و درنهایت ایجاد بستر مناسب برای تحقق اهداف تعیین‌شده می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در زمینه اهمیت خطوط ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در برنامه توسعه ششم اظهار داشت: راه‌آهن در مقایسه با خطوط جاده‌ای یک‌بیستم مصدوم دارد و این مهم در حالی در رخ می‌دهد که آمار کشته‌های جاده‌ای بسیار بالا است، در زمینه مصرف سوخت نیز این مهم قابل‌تأمل بوده و افزایش سرعت و افزایش ایمنی در خطوط ریلی در چندساله اخیر بسیار مشهود است.

اعتماد با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در اداره کل راه‌آهن استان قم در سال 1396 گفت: در سال 96 پروژه‌های مهمی در استان قم در حوزه ریلی انجام‌شده است که می‌توان به پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ، پروژه استقرار نظام آراستگی محیط کار و پروژه مدیریت بهره‌وری در اداره کل راه‌آهن قم اشاره کرد.

وی افزود : در حال حاضر 40 درصد از ظرفیت خط تهران- قم و بالعکس خالی است و طبق زمان‌بندی تعریف‌شده باید در مدت‌زمان دو ساعت و 15 دقیق این مسیرپ یموده شود و با توجه به اختصاص یارانه پرداختی توسط دولت در این خط ریلی متأسفانه این مهم مورد استقبال نبوده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان اینکه روزانه 50 رام قطار مسافری از مسیر قم عبور می‌کند،گفت : مجموع تأخیر از مبدأ قم به مقاصد تعریف‌شده کمتر از یک دقیقه است و نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش این پارامتر را داشته‌ایم.

اعتماد ادامه داد: در زمینه تخلیه بار 28 درصد و در زمینه بارگیری در قم 34 درصد افزایش داشته‌ایم که با توجه ظرفیت موجود در قم این عدد بسیار پایین است و باید به استاندارد و افق تعیین‌شده برسیم، ظرفیت موجود استان قم در حدود 18 میلیون تن در سال است که صرفاً یک‌میلیون تن از این بخش به خطوط ریلی تعلق دارد.

اعتماد با بیان اینکه پروژه‌های بسیار مهمی در حوزه حمل بار در استان قم تعریف‌شده است،گفت: پروژه زیرسازی و روسازی اتصال کمرگ به ایستگاه گار مانوری به طول 3.6 کیلومتر یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه حمل بار استان است که با تعیین پیمانکار با میزان نزدیک به 10 میلیارد تومان در حال انجام است، پروژه بعدی این حوزه روسازی و بازسازی اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به گارمانوری به طول خط 9 کیلومتر است که این پروژه نیز در حال انجام است.

وی گفت: طرح نوروزی راه‌آهن قم در ایام نوروز 866 رام این بازه زمانی خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش‌خواهیم داشت، در زمینه صندلی مسافری نیز 31.7 درصد نیز افزایش داشته‌ایم و 41 هزار بلیت از مبدأ قم فروخته‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸

در بسیاری از موارد هم با ظرفیت کامل استفاده میشود

پاسخ