کد خبر ۵۶۷۵۰ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷
ذوالنوری مطرح کرد:

تولیت آستان قدس رضوی در زمینه محرومیت زدایی عملکرد موفقی داشته است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: حجت الاسلام رئیسی با یک برداشت و جمع بندی درست از موقوفات آستان مقدس رضوی و موارد مصارف آن ها بر اساس نظر واقف؛ فرهنگ و امامت اهل بیت (ع) را تقویت می کند و در بین اردتمندان حضرت استحکام می بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ضمن اشاره به عملکرد حجت الاسلام رئیسی بعد از پذیرش تولیت آستان قدس رضوی، اظهار داشت: ارادتمندان امام علی بن موسی الرضا (ع) در طول تاریخ هدایا و موقوفات زیادی را تقدیم پیشگاه آن حضرت کردند که این موقوفات عناوین مختلفی دارند.

وی افزود: از زمانی که مدیریت و تولیت آستان به عهده حجت الاسلام رئیسی گذاشته شده است، ایشان با یک برداشت و جمع بندی درست از این موقوفات، موارد مصارف آن ها بر اساس نظر واقف و هر چیزی که متناسب با نظر واقف فرهنگ و امامت اهل بیت (ع) را تقویت می کند و در بین اردتمندان حضرت استحکام می بخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: حجت الاسلام رئیسی از زمانی که تولیت حرم امام رضا(ع) را پذیرفته اند در این زمینه کارهای بزرگی را بر اساس نیت واقفین در موارد مختلف به ویژه در مناطق محروم  که می توانستند از این موقوفات بهره مند بشوند انجام داده اند.

وی رسیدگی به مناطق محروم را از شاخصه های مدیریت تولیت آستان مقدس دانست و افزود: به طور مثال خیل عظیمی از مردم مستضعف که حتی بضاعت این که یک سفر در عمر خود برای زیارت امام رضا (ع) بروند را نداشتند، با استفاده از موقوفات آستان مقدس غلی بن موسی الرضا(ع) موفق شدند که به پابوسی حضرت برسند.

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: بعضی از کارهای فرهنگی که بر اساس موقوفات حضرت می باشد و نذر و وقف فرهنگی است و حتی تعیین نشده که در چه شهری انجام بگیرد که ممکن بود بعضی از این موقوفات را در تهران ، مشهد و ...مصرف کنند با رویکرد و جهت گیری تولیت جدید جناب آقای رئیسی در مناطق محروم انجام شد.

وی در خاتمه ابراز داشت: به لطف خدا تاکنون کارهای بزرگی با رویکرد محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین انجام گرفته است که امیدواریم در آینده استمرار و قوت بیشتری پیدا کند.

منبع : قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com