کد خبر ۵۶۷۵۴ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۷
در چهارشنبه سوری صورت می گیرد؛

استقرار نیروهای پلیس در 50 نقطه از سطح شهر/کشف بیش از 42 هزار عدد انواع مواد محترقه در قم

سرهنگ مهرداد حاجی زاده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه بیش از 42 هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف شده است، از استقرار نیروهای پلیس در 50 نقطه از سطح شهر در آخرین چهارشنبه سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ مهرداد حاجی زاده در خصوص تمهیدات نیروی انتظامی برای آخرین چهارشنبه سال بیان کرد: در راستای انتظام بخشی و پیشگیری از اخلال نظم اجتماعی در آخرین چهارشنبه سال، نیروهای امنیتی پلیس در 50 نقطه از استان در کنار نیروهای آتش نشانی و اورژانس مستقر هستند و از شکل گیری هرگونه تجمع که باعث خلل در عبور و مرور و امنیت مردم در سطح شهر شود جلوگیری می کنند.

وی افزود: افرادی که با استفاده از مواد محترقه مخل آسایش عمومی شوند، تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار می گیرند؛ همچنین خودروهایی که در سطح شهر با ایجاد آلودگی صوتی در این ایام موجب آزار و اذیت همشهریان باشند توقیف می شوند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم گفت: پلیس اقداماتی با محوریت آموزش همگانی در مساجد، مدارس، جمع اولیاء و ادارات برگزار کرده است و با تعاملی که با صدا‌وسیما انجام شده است اطلاع رسانی مناسبی به منظور پیشگیری از خطرات چهارشنبه سوری برای اقشار مختلف صورت گرفته است.

** بیشترین آمار قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به کودکان و خردسالان است

حاجی پور ادامه داد: توصیه نیروی انتظامی به خانواده ها جلوگیری از بیرون آمدن کودکان و نوجوانانشان از منزل است؛ زیرا با قرار گرفتن در فضای هیجانات چهارشنبه سوری باعث آسیب زدن به خود و دیگران می‌شوند و هرساله بیشترین آمار قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به کودکان و خردسالان است که در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارند.

وی همچنین در رابطه با توصیه‌های این ایام گفت: پلیس راهنمایی‌رانندگی نیز به منظور امنیت اجتماعی در چهارشنبه آخرسال محدودیت هایی را برای رفت‌وآمد خودروها در نظر گرفته است؛ لذا شهروندان از رفت‌وآمدهای غیر ضروری خودداری کنند تا نیروهای امدادی و خدماتی برای ارائه خدمت به شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

** افرادی که امروز و امشب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی تحت نظر خواهند بود

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: بیش از 42 هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و 3نفر شناسایی و دستگیر شده و 4 مغازه نیز پلمپ شده اند؛ امروز نیروهای امنیتی پلیس تجسس بیشتری برای کشف مواد محترقه خواهند داشت و هرگونه اخبار و اطلاعاتی که در این زمینه به پلیس داده شود فورا وارد عمل خواهد شد؛ همچنین با تعاملی که با دستگاه قضایی استان داشته ایم افرادی که امروز و امشب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی تحت نظر خواهند بود و با تشکیل پرونده آنها را برای ادامه کار و رسیدگی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com