کد خبر ۵۶۷۵۶ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۷

قم| اورژانس بیمارستان‌های قم امشب در آماده‌باش کامل قرار دارند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث احتمالی چهارشنبه پایانی سال گفت: اورژانس بیمارستانی قم امشب در آماده‌باش کامل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد شهیدی عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی استان آماده مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در شب سه‌شنبه پایانی سال و ایام عید است.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در ایام عید نوروز به‌عنوان ستاد فرماندهی درمان در قم از سوی پدافند غیرعامل استان انتخاب‌شده که توجیهات و اقدامات موردنظر در این زمینه نیز انجام‌شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به ظرفیت بالای استان در مبحث اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی استان قم یکی از مجهزترین و بهترین اورژانس‌های هوایی در کشور بوده که امروز تبدیل به یکی از آزمایشگاه مدرن و مجهز برای اورژانس هوایی کشور شده است.

شهیدی ادامه داد:  به‌زودی پد جدید فرود بیمارستانی به بیمارستان امام رضا(ع) اضافه  می‌شود تا امکان فرود بالگردهای امدادی در این بیمارستان نیز ممکن شود، در تمام نقاط صعب‌العبور استان تمهیداتی برای ایجاد پدهایی برای نشست بالگردهای امدادی دیده‌شده است.

وی با اشاره به حوادث احتمالی شب سه‌شنبه پایانی سال در قم تأکید کرد: در تمامی مکان‌هایی که نیروهای آتش‌نشانی مستقر باشند آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی، خدمات ایمنی و درمانی لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: آموزش‌ها و توجیهات لازم به نیروهای امدادی برای مبارزه و مقابله با هرگونه حوادث ناشی از سوختگی، انفجار و اموری ازاین‌دست که ممکن بوده در حوادث امشب به وجود آید به نیروها داده‌شده است.

شهیدی خاطرنشان کرد: جزوات آموزشی برای فرهنگ‌سازی در برابر اتفاقات چهارشنبه پایانی سال در سطح مدارس استان توزیع‌شده است، و در هر مسئله‌ای که خانواده‌ها حضور پیدا کردند میزان و آمار تلفات کاهش پیداکرده است، نظارت خانواده‌ها بر عملکرد فرزندان بهترین راه‌حل کنترل حوادث امشب می‌تواند باشد.

وی با اشاره به آمادگی‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در برابر حوادث احتمالی امشب تأکید کرد: اورژانس بیمارستانی استان امشب در آمادگی کامل قرار خواهد داشت، همچنین در 5 شنبه پایانی سال نیز به دلیل تراکم جمعیت در آرمستان ها، اورژانس بیمارستانی در این بخش نیز مستقر می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: استقرار اورژانس بیمارستانی قم در مسجد جمکران و حرم مطهر نیز در ایام نوروز بیشتر می‌شود، چراکه تراکم جمعیت در این روزها بیشتر از ایام دیگر است، همچنین پایگاه اورژانس 115 نیز به‌زودی در نزدیک‌ترین محل مشرف و نزدیک به حرم مطهر مستقر می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com