کد خبر ۵۶۷۷۳ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱

آیت الله مکارم شیرازی: بسیج و حوزه، سلاح برتر ما در مقابل دشمنان است

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: باید انواع سلاح برای دفاع از خود تهیه کنیم، ولی سلاح برتر ما همین نیروی بسیج و حوزه است؛ باید این 2 نهاد را تقویت و با سایر مراکز مرتبط کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی عصر سه شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان افزود: همه مسئولان باید بدانند، حفظ انقلاب و دین و تقویت و حفظ 2 نهاد حوزه و بسیج مهم است.
وی با بیان این که روحانیت از بسیج جدا نیست چراکه ماهیت و جنس آنها یکی است، افزود: به همین دلیل هر2 باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.
وی ادامه داد: نکته دیگر این است قدر این 2 نهاد را ندانستیم، این 2 نهاد در همه مسائل نقش آفرین بوده و هستند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: روحیه جهادی مساله مهمی است که در 2 نهاد بسیج و سپاه وجود دارد؛ اما دشمنان از این عامل مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آنها در جنگ فراری هستند.
وی افزود: مساله دیگر ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف حوزه، علما، بسیج و سپاه است، می توان با برنامه ریزی درست بر این هم افزایی وهماهنگی افزود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مساله دیگر افزایش علم و فنون جدید است، اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند، نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روز به روز بر علم وتوانایی خود بیفزایند.
وی با بیان این که حوزه میراث ماندگار و ظرفیت عظیمی در آن است و باید قدر این ظرفیت عظیم را دانست، افزود: همه نهادها باید با حوزه در ارتباط باشند و از میراث ماندگار و چشمه جوشان آن استفاده کنند.
این مرجع تقلید با بیان این که باید توانمندی حوزه و بسیج را افزایش داد گفت: الان گرفتار فضای مجازی هستیم و این فضا بلای جان خانوادها شده است.
وی عنوان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند.
وی گفت: بعضی به استفاده از فضای مجازی اصرار دارند و این مشکلات اخیر نشان دهنده همین واقعیت است، اما سپاه وبسیج برای گرفتن این فرصت از دشمن، باید نقش آفرینی کنند.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه به بردگی کشانیده نشود.
وی افزود: موضوع بعدی آشنایی نسل های 5 و6 انقلاب است، باید این نسل ها را با مبانی دینی و آرمان های انقلاب و امام راحل آشنا کنیم و این برنامه ریزی می خواهد.

** تصادف های جاده و فضای مجازی صدمات زیادی به نظام وارد کرده است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فضای مجازی و تصادف های جاده ای صدمات زیاد به نظام و کشور وارد کرده است و باید برای این مساله فکری کرد.
وی با بیان این که نباید از خارج کشور و فضای مجازی غافل شد افزود: این که فضای مجازی باشد، کسی مخالف آن نیست، نمی گویم دیوار دور آن بکشند، ولی باید از این فضا محافظت کرده و اجازه ندهیم خانواده ها غرق و گرفتار شوند.
وی ادامه داد: مساله دیگر مسافرت ها است. این مسافرت ها، مشکلات زیاد برای کشور ایجاد کرده است. وقتی مسافرت ها زیاد می شود، تصادف ها زیاد و مرگ و میرها زیاد می شود.
آیت الله سبحانی گفت: این چه تبلیغاتی برای سفر است که انجام می دهند، مردم به جای مسافرت به صله رحم و به دید و بازید اقوام و عیادت از بیمارها بروند.
وی همچنین گفت: هدف از تاسیس سپاه پاسداران این بود که با معنویت همراه شود و از این طریق حافظ انقلاب و اسلام باشد.
این مرجع تقلید افزود: این گروه درعین حال که مسلح هستند به سلاح دینی و معنویت هم مجهز باشند و این معنویت باید در ذات سپاه باشد.
وی بیان داشت: باید معنویت در هر 2 بعُد جسم و روح آنها باشد، همین مساله معنویت سلاح قوی در برابر دشمنان است. بنابراین اساس و جزء ذات سپاه، اخلاق، ایمان و معنویت است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز با سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
1175 /

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com