کد خبر ۵۶۷۷۶ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
گفتگو با دو آتش نشان قمی:

بهترین اقدام در جلوگیری از آسیب دیدگی و سوختگی، ماندن در خانه است

آتش نشانان قمی با اشاره به اینکه بهتر است در خارج از شهر منطقه ای را برای مراسم چهارشنبه آخر سال بصورت کنترل شده در نظر بگیرند ، گفتند: بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدگی و سوختگی ماندن در خانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، چهارشنبه سوری گرچه سنتی است که ریشه در آیین دیرین ایرانیان دارد اما در سال های اخیر به بهانه شادی و نشاط جوانان، عده ای با استفاده خطرناک و غیر کنترل شده از مواد محترقه و آتش زا ، بساطی را برای مردم و خانواده ها ایجاد کرده اند که متاسفانه خروجی آن ، حوادث دلخراشی اعم از سوختگی های شدید و نیز آسیب های جسمی دردناک بوده است.

در این بین ، آتش نشانان به عنوان کسانی که همیشه در بزنگاه های حوادث در کنار مردم و یاری گر آن ها در امداد رسانی بوده و هستند، شاهد بیشترین صحنه های دردناک مربوط به این قضایا می باشند که شنیدن آن ها خالی از لطف نیست.

در همین خصوص با دو تن از آتش نشانان شهرمان در خصوص حوادث و لطماتی که از ناحیه بی مبالاتی در برگزاری چهارشنبه سوری در قم نصیب شهروندان خاصه نسل جوان شده ، گپ و گفتی داشته ایم که در ادامه می آید؛

استفاده از فضای باز و کنترل شده در خارج شهر برای آتش بازی

ابراهیم الیاسی آتش نشانان قمی که در ایستگاه١٠ در حال خدمت می باشد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تاکنون سه سال چهارشنبه آخر سال را شیفت بودم، اظهار داشت: خداروشکر در این چندسال مشکلات جدی پیش نیامده است.

وی ادامه داد: از مناطق پرحادثه در استان قم نیروگاه می باشد که بیشتر در این منطقه لاستیک و چوب آتش می زنند و حتی در برخی موارد به خودروهای سازمان خسارت هم زده شده است.

این آتش نشان قمی با اشاره به در نظر گرفتن منطقه ای خارج از شهر برای آتش بازی افراد، گفت: این کار به نظر من بسیار مناسب می باشد چرا که مزاحمتی برای سایرین ندارد و مردم دیگر استرس تردد در شهر را نخواهند داشت.

وی بیان داشت:باید یک فضای باز و مناسب ، البته کاملا کنترل شده و تحت نظارت در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده آسیبی به افراد نرسد.

الیاسی در ادامه با اشاره به برخی توصیه های به شهروندان ، ابراز داشت: شهروندان ازمواد محترقه خطرناک به هیچ عنوان استفاده نکنند و تا حدا امکان از تردد درمناطق شلوغ و پر ازدهام  که امکان هرگونه خطری هست خودداری کنند.

وی افزود: از آتش بازی درمناطق مسکونی و یا منطقه گسترده و کنترل نشده اجتناب کنند و حدالامکان در آتش بازی ها حتما یک خاموش کننده دستی  برای احتیاط همراه خود داشته باشند.

این آتش نشان با اشاره به مواجه شدن با فرد آسیب دیده ، تاکید کرد: در این موارد حتما خونسردی خود را کاملا حفظ و به مراکز درمانی و آتش نشانی اطلاع دهند وازهرگونه کارهای بی مورد که امکان صدمه بیشتر به فرد مصدوم دارد بپرهیزند.

وی عنوان داشت: امیدوارم شهروندان در آستانه سال جدید از کارهای خطرناک که امکان مشکل برای خود و دیگران می باشد را پرهیز کنند.

 

بهترین راه جلوگیری از آسیب و سوختگی ماندن در خانه است

سید رضا حسینی  یکی دیگر از آتش نشانان فعال که در ایستگاه 19 در حال خدمت می باشد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تا کنون در هشت چهارشنبه آخر سال در شیفت قرار داشتم ، اظهار داشت: در یکی از این چهارشنبه سوری ها که برای خاموش کردن آتش بزرگی که توسط برخی جوانان در وسط خیابان روشن شده بود به محل اعزام شدیم.

وی ادامه داد: اما به محض رسیدن به محل این افراد سنگ و آجر به خودروی آتش نشانی پرتاب کردند و مانع از اجرای عملیات شدند.

این آتش نشان قمی با اشاره به اینکه حادثه در هر مکانی می توانند خطرناک باشد، گفت: باید در این مسائل سطح فرهنگ برخی افراد بالا برود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم چرا که این افراد چه در شهر و چه در خارج از شهر هم برای خود و هم برای دیگران حادثه ایجاد می کنند.

وی عنوان داشت: در خانه ماندن بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدگی در این شب برای هر فردی می باشد که من این توصیه را به خانواده خودم هم دارم.

الیاسی با اشاره به اینکه در زمان روبرو شدن با فرد آسیب دیده حتما با مراکزامدادی و خدماتی تماس بگیرید، خاطرنشان کرد: در این شب از نزدیک شدن با هر تجمعی اجتناب کنید.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com