کد خبر ۵۶۷۷۷ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

بیش از دو هزار هکتار نهال در قم کاشته خواهد شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه تعداد روزهای همراه با گردوغبار در استان قم از 5 روز در سال‌های اخیر به 105 روز در سال 96 رسیده است، گفت: در سال آینده با مشارکت بنیاد برکت دوهزار و 400 هکتار در اطراف قم برای جلوگیری از گردو غبار نهال کاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   محمدتقی سجادی در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به گردوغبار های استان قم، اظهار داشت: تعداد روزهای همراه با گردوغبار در استان قم از 5 روز در سال‌های اخیر به 105 روز در سال 96 گسترش پیداکرده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار هکتار از یک میلیون و ۱۲۳ هزار هکتار مساحت منابع طبیعی استان قم در آستانه بیابان شدن قرار گرفته و ۱۷۶ هزار هکتار از مساحت منابع طبیعی قم به بیابان تبدیل شده است و 105هزار هکتار از این وسعت نیز به عنوان کانون گردو خاک و ریزگرد استان می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به فعالیت بیش از هزار محافظ افتخاری در این حوزه، گفت: طی دهه‌های اخیر هشت هزار و 500 هکتار نهال در قم کاشته شد اما طی سه ماه پایانی سال جاری و سه ماه نخست سال آینده هزار و 400 هکتار نهال در قم کاشته می‌شود.

وی عنوان داشت: در سال آینده با مشارکت بنیاد برکت هزار هکتار نهال کاری خواهیم داشت که در مجموع 2400 هکتار خواهد شد.

سجادی با اشاره به اینکه ایجاد 100 هزار هکتار فضای سبز در دستور کار منابع طبیعی قم قرار گرفته است، خاطر نشان شد: در تلاش هستیم تا با مشارکت مردم و به‌ویژه خیرین، از شیوه‌های مختلف از جمله مالچ‌پاشی، معضلات گردوغبار قم را برطرف کنیم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com