کد خبر ۵۶۷۸۰ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷

قم| گردآوری 60 هزار عنوان کتاب در مجموعه دنیای کتاب استان قم

مدیر مجموعه دنیای کتاب گفت: 30 هزار عنوان کتاب تاکنون در مجموعه دنیای کتاب گردآوری‌شده که به‌زودی 30 هزار عنوان دیگر بر آن اضافه می‌شود که از این منظر مجموعه‌ای بی‌نظیری در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسین قوامیان در نشست خبری که امروز در سالن جلسات مجموعه دنیای کتاب برگزار شد، اظهار داشت: هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی در استان است.

وی با اشاره برگزاری سومین دوره طرح عیدانه در استان قم افزود: طرح عیدانه کتاب برای سومین سال متوالی از هفته جاری تا 15 فروردین‌ماه سال 97 در قم اجرا می‌شود که امید می‌رود مانند سال‌های قبل با استقبال مناسبی از سوی علاقه‌مندان روبه‌رو شود.

مدیر مجموعه دنیای کتاب با تأکید بر استقبال قابل‌توجه شهروندان قمی از عیدانه سال 96 گفت: عیدانه سال 96 با شعار سررسید نخریم، کتاب بخریم اجرا شد که استقبالی که از این طرح شد بسیار بیشتر از امری بوده که انتظار آن می‌رفت.

قوامیان عنوان کرد: مجموعه دنیای کتاب از 40 روز قبل فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده که حجم استقبال‌های صورت گرفته در این مدت نسبتاً کوتاه چشمگیر بوده است، در مجموعه دنیای کتاب قم 30 هزار عنوان کتاب از بیش از 1500 ناشر برجسته کشوری جمع آمده است.

وی ادامه داد: در مجموعه دنیای کتاب استان قم 98 موضوع و زیر موضوع جمع آمده که از این نظر بسیار غنی و پربار است، رونمایی‌های مختلف از کتاب و ویژه‌برنامه‌های کودکان ازجمله اقدامات این مجموعه در استان است.

مدیر مجموعه دنیای کتاب با اشاره به طرح عیدانه دنیای کتاب استان تأکید کرد: در طرح عیدانه کتاب‌های مجموعه با تخفیف 30 درصدی به مشتریان و علاقه‌مندان عرضه می‌شود که با توجه به تجربه‌های عیدانه قبلی در سطح استان انتظار استقبال ویژه می‌رود.

قوامیان عنوان کرد: طرح‌های تخفیف و عیدانه از دو سال قبل در استان اجرایی شده که با استقبال پرشور همشهریان نیز مواجه بوده است، بیشترین استقبال از طرح‌های کتاب در استان قم در طرح پاییزه سال 96 رخ‌داده است، روز کتاب‌گردی نیز ازجمله روزهایی بوده که صف‌های طولانی برای آن در استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح تابستانه بیشتر کتاب‌های محور رمان و داستان مشمول تخفیف و استقبال از جانب همشهریان قرار می‌گیرد و در طرح پاییزه اقبال با کتاب‌های درسی و کمک‌درسی و در طرح عیدانه نیز کتاب‌های نفیس با قبال بیشتری از جانب مردم قم روبه‌رو شده است.

مدیر مجموعه دنیای کتاب تأکید کرد: در طرح پاییزه بیش از 40 هزار نفر از مردم قم شرکت داشته و بیش از یک میلیارد تومان کتاب نیز در این ایلم به فروش رسیده است، استان قم در رتبه نخست کشور در ارائه طرح‌های ویژه کتاب در کشور و در جذب ناشران برتر نیز همواره در بین رتبه‌های اول و دوم قرار داشته است.

قوامیان با نام بردن از بخش‌های مختلف دنیای کتاب تصریح کرد: این مجموعه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساحتی بالغ‌بر 1270 متر جمع آمده که شامل بخش‌هایی نظیر، گنجینه کتاب‌های نفیس، کتاب‌های عمومی، کتاب‌های دانشگاهی، تالار کوک، نوجوان، دین، بخش دیوار بین‌الملل، کتاب‌های مرجع، بازی‌های کمک‌آموزشی و بازهای فکری تشکیل‌شده است.

وی عنوان کرد: مجموعه دنیای کتاب در ایام عید نوروز به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات خواهند بود، 30 هزار عنوان کتاب تاکنون در مجموعه دنیای کتاب گردآوری‌شده که به‌زودی 30 هزار عنوان دیگر بر آن اضافه می‌شود که از این منظر مجموعه‌ای بی‌نظیری در کشور محسوب می‌شود.

مدیر مجموعه دنیای کتاب بیان کرد: خلأهای موجود در بخش کتاب قم در بخش رمان‌ها و کتاب‌های دانشگاهی بیشتر است که عنوان‌های برتر در آن‌ها وجود ندارد، امکان سفارش اینترنتی کتاب نیز در سامانه مربوطه فعال است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com