کد خبر ۵۶۸۹۴ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
با حضور استاندار:

طرح انتظامی ترافیکی نوروز 97 در قم آغاز شد

طرح انتظامی ترافیکی نوروز 97 با فعالیت 2 هزار تن از کارکنان هشت سازمان، روز پنجشنبه طی آیینی در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم آغاز به کار کرد ، طرح انتظامی ترافیکی نوروز نقطه عزیمت هشت سازمان مهم برای ایجاد آرامش و امنیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، استاندار قم در این آیین با بیان این که عرصه امنیت بسیار مهم است، اظهار داشت: زیرساخت همه فعالیت ها امنیت بوده که خوشبختانه این مهم به لطف الهی و تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی حاصل شده است.
سید مهدی صادقی گفت: نتیجه ارائه خدمات مناسب رضایتمندی همه مردم است که درسایه هماهنگی، همدلی و هم افزایی به دست می آید.
وی با اشاره به حجم گسترده ورود زائران و مسافران نوروزی به استان قم، تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه خدمت رسانی طی ارزیابی‌های صورت گرفته سال به سال درجه رضایتمندی از استان بیشتر شده و ان شاء الله امسال نیز همین گونه خواهد بود.
وی گفت: البته انتظارمان این است تا در سال جدید و در سایه هماهنگی ها و همکاری ها بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم.

** با تخلفات حادثه ساز در ایام نوروز به شدت برخورد می شود
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این آیین با اشاره به این که در سال جاری قم به دلیل کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در بین 3 استان برتر کشور قرار گرفته است، گفت: طرح انتظامی ترافیکی نوروز نقطه عزیمت هشت سازمان مهم برای ایجاد آرامش و امنیت است.
سردار کاظم مجتبایی با بیان این که طرح نوروزی 97 همزمان با سراسر کشور از 24 اسفند به مدت 21 روز تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح در قم با حضور 2 هزار تن از هشت سازمان پلیس، هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، شهرداری، آتش نشانی و بخش های اجتماعی شامل همیاران پلیس با محوریت پلیس راه و راهور در استان انجام می‌شود.
وی گفت: در نوروز300 گشت خودرویی در سطح معابر شهری و برون شهری و 70 پایگاه ثابت و سیار نیز برقرار خواهد بود و تمامی نیروها و گشت ها توسط 2 فروند بالگرد پشتیبانی هوایی می شود.
به گفته وی، رزمایش انتظامی – ترافیکی نوروز می‌تواند قدرت پاسخگویی دستگاه های هدف و تمام دستگاه هایی که در این طرح مشارکت دارند را افزایش دهد.
فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: پلیس به شدت با تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز در ایام نوروز برخورد خواهد کرد.
مجتبایی با بیان این که 78 نقطه حادثه ‌خیز در استان قم وجود دارد، گفت: طی این مدت از 117 دوربین در استان استفاده حداکثری می شود، چراکه پایش اپتیکی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال خواهد شد.
وی تاکید کرد: انسجام سیستمی بین دستگاه ها و هم چنین انسجام اجتماعی با مردم که نماد آن همیاران پلیس است در این طرح پی گیری شده تا بهترین شرایط را از نظر ایمنی و آرامش در سطح جاده ها و معابر شهری ایجاد شود.
وی همچنین گفت: در تعطیلات نوروز96 ، 560 فقره تصادف در استان رخ داد و 15 تن جان خود را از دست دادند که این برای ما نگران کننده است.
در پایان، با عبور یگان های موتوری حاضر در این آیین از جلو جایگاه شامل رده های مختلف پلیس استان، راهداری، هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی و اورژانس و همچنین پرواز 2 بالگرد هلال احمر و اورژانس طرح نوروزی 97 آغاز شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com