کد خبر ۵۶۹۰۴ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم:

احیای فریضه امر به معروف لازمه حفاظت از محیط زیست است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بتواند به احیای این مهم و واجب فراموش‌شده کمک کند، گفت: احیای فریضه امر به معروف لازمه حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد معرفت در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر در محیط‌زیست که در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر فقط در حجاب نیست، اظهار داشت:  امر به معروف و نهی  از منکر وسعت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از ایم امر واجب و مهم می وانیم در استخراج از معادن، نگهداری از منابع و محیط زیست استفاده کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به مسئله کمبود آب، گفت: چالش‌ ریزگردها و کمبود آب به دلیل عدم  امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش کشاورزی و سطوح استفاده صحیح از منابع است.

وی بیان داشت: باید حواسمان باشد در ایام نوروز به‌خوبی از منابع طبیعی و درختانمان نگهداری کنیم.

حجت‌الاسلام‌ معرفت با اشاره به پیشنهاد کشیدن کمربند درختی در اطراف استان قم ابراز داشت:  این کمربند به گفته کارشناسان دمای استان را بین 5 تا 7 درجه پایین آورده و به دنبال خود کاهش استفاده از برق به‌وسیله وسایل برقی خنک‌کننده و صادرات برق و واردات ارز به کشور را در پی دارد.

وی خاطرنشان شد: استان قم با توجه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از لحاظ مذهبی و فرهنگی با دیگر استان ها متفاوت است به همین دلیل قم باید در امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در امور طبیعی نمونه باشد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم اضافه کرد: نباید به ستاد قانع شویم و به آن اکتفا کنیم و همه باید حداقل لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم.

وی به سخن مقام معظم رهبری که فرمودن امربه‌معروف و نهی از منکر واجبی فراموش‌شده است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بتواند به احیای این مهم و واجب فراموش‌شده کمک کند بلکه باید همگی دست در دست یکدیگر بدهیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com