کد خبر ۵۶۹۳۲ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶

راه‌اندازی اولین واحد اورژانس روانشناسی راه آهن کشور در قم

مدیرکل راه آهن قم گفت: اولین واحد اورژانس روانشناسی در راه آهن کشور در جهت افزایش رضایت شغلی و تامین سلامت روحی در مواجهه با سختی کار در قم افتتاح شد.

محسن اعتماد در حاشیه آئین افتتاح این واحد که با حضور معاونین استاندار و سرهنگ داوود عباس زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج راه آهن کشور و مشاور مدیرعامل در امور ایثار گران راه آهن برگزار شد در خصوص اهمیت راه اندازی اولین واحد اورژانس روانشناسی، گفت: این واحد برای اولین بار در سطح کشور به صورت پایلوت در قم راه اندازی شده است.

مدیرکل راه آهن قم افزود: اولین واحد اورژانس روانشناسی با هدف ارتقای سلامت روح و روان فعالان و همکاران راه آهن در جهت ارائه خدمت در زمان بروز مشکل و بحران و انجام مشاوره های فردی و خانوادگی به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: مشاغل مربوط به راه آهن بسیار سخت و طاقت فرسا و دارای محیط کار خشک و خشن مکانیکی به همراه برنامه نامنظم از نظر ساعت کاری می باشد.

اعتماد خاطرنشان کرد: لوکوموتیورانان و کارکنان به واسطه سختی کاری با اختلال در خواب از نظرفیزیولوژی مواجهند و به مرور روح و روان شان دچار فرسودگی می شود و به لحاظ سلامتی با خطر و بحران مواجه هستند.

وی ادامه داد: تعدادی زیادی از نیروهای فعال در راه آهن نیز مدت ها دور را ازخانواده به سر می برند و از نظر عاطفی با دغدغه هایی مواجه اند که می توانند از مشاوره های خانوادگی و بالینی نیز استفاده نمایند.

مدیرکل راه آهن قم یادآور شد: با توجه به مشکلات سازمانی که برای مشاغل مربوط به کارکنان راه آهن در سطح کشور وجود دارد این نیروها حس مسئولیت پذیری و پاسخگوئی بالایی دارند و در شبانه روز استرس زیادی را متحمل می شوند که این می تواند سلامت جسم و روح را به مخاطره بیندازد.

وی گفت: تامین سلامت روحی کارکنان در مشاغل سخت به نفع سلامت جامعه است و از بسیاری از آسیب ها و مشکلات جلوگیری به عمل می آورد.
 
اعتماد یادآور شد: در جهت توسعه خدمات در حال تاسیس خانه سلامت هستیم؛ این واحد نیز با زیربنای 80 متر مربع بیش از 1 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و به زودی نیز توسعه پیدا می کند.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com