کد خبر ۵۶۹۸۱ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
سردارمجتبایی مطرح کرد:

کاهش ۱۹ درصدی فوتی سوانح رانندگی در استان قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در سال جاری، ۱۹ درصد کاهش کشته‌شدگان در سوانح رانندگی در استان قم داشته‌ایم و پلیس استان قم جزو ۳ استان برتر کشور در این بخش بوده است ، در سامانه 110، 620 هزار تماس تلفنی ثبت‌شده و 34 هزار عملیات پلیسی در حوزه‌های مختلف انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله ناجا پرداخت و اظهار داشت: سال 96، در اجرای مأموریت‌های رسمی و تجمعات غیرقانونی پلیس با دیدگاهی منطقی به وظیفه خود عمل و با کمترین هزینه این تجمعات را مدیریت کرده است.

وی افزود: پلیس قم نسبت به سایر استان‌ها در مدیریت تعارضات اجتماعی بسیار موفق عمل کرده، و در چنین مواردی مردم با تعامل با پلیس به علت صبغه رفتاری مناسب موردتوجه مردم بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در حوزه سرقت در سرقت‌های خرد شاهد افزایش بوده‌ایم، گفت: در سرقت‌های خشن کاهش داشته‌ایم و 54 درصد سرقت‌ها کشف‌شده، همچنین تعداد سارقان دستگیرشده 17 درصد افزایش پیداکرده است.

سردار مجتبایی با اشاره به کشف شش تن موارد مخدر و رشد 3 درصدی نسبت به سال گذشته، ابراز کرد: در حوزه قاچاق کالا 26 درصد افزایش دستگیری داشته که اموال کشف‌شده ازنظر حجمی 100 درصد و ازنظر ارزش ریالی 22 درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی این حوزه 15 میلیارد تومان بوده است، 19 درصد کاهش کشته‌شدگان در سوانح رانندگی در استان قم داشته‌ایم، و پلیس استان قم جزو سه استان برتر کشور در این بخش بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه 300 هزار موتورسیکلت در استان قم تردد می‌کنند ولی از برخوردهای انتظامی و ترافیکی کوتاه نیامده و با مدیریت این بخش مشکلات مربوط به این بخش را به کمترین حد برسانیم، تصریح کرد: سال گذشته 24 هزار موتورسیکلت‌های که مشکل داشته‌اند برخورد شده است.

سردار مجتبایی بیان کرد: در سامانه 110، 620 هزار تماس تلفنی ثبت‌شده و 34 هزار عملیات پلیسی در حوزه‌های مختلف انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای مؤثر پلیس، مشاوره به خانواده‌ها بوده که یک مرکز در معاونت اجتماعی تشکیل‌شده است و در سال گذشته 13 هزار مشاوره در این مراکز انجام‌شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا بیشترین جرائم، مباحث اقتصادی بوده و نسبت به مسائل اخلاقی و سیاسی شاهد رشد هستیم، عنوان کرد: قدرت کشف پلیس در فضای مجازی در قم 93 درصد است که نرم کشوری این مهم 84 درصد بوده و در این بخش ظرفیت پلیس قم بسیار بالا است.

سردار مجتبایی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ناجا از 24 اسفندماه تا 15 فروردین گفت: در این رابطه 16 قرارگاه نوروزی در قالب‌های موردنیاز برنامه‌ریزی‌شده است، درمجموع شعار امسال پلیس آرامش بهاری با نظم و امنیت خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصد موفقیت پلیس قم در سال 96، مقدار 88 درصد ارزیابی‌شده است، امیدواریم این مقدار با تعامل با مردم به عدد بالاتری برسد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com