کد خبر ۵۷۰۸۲ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷

لزوم شکل‌گیری مشارکت عمومی در موضوع بحران کم‌آبی

استاندار قم با بیان اینکه موضوع کم‌آبی تبدیل به یک بحران در کشور شده است، عنوان کرد: باید از تمام ابزارها و امکانات در جهت فرهنگ‌سازی استفاده شود تا مشارکت عمومی برای این معضل شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، مهدی صادقی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان درخصوص طرح جامع خطرپذیری استان، بیان کرد: باید اطلاعات مورد نیاز در این زمینه در اختیار مشاوران قرار بگیرد تا این طرح با سرعت بیشتری پیش برود.

وی گفت: موضوع کم‌آبی تبدیل به یک بحران در کشور شده است و باید در جهت گسترش فرهنگ عمومی و آگاه‌سازی جامعه تلاش شود؛ باید از تمام ابزارها و امکانات در جهت فرهنگ سازی استفاده شود تا مشارکت عمومی برای این معضل شکل بگیرد.

استاندار قم با بیان اینکه اکثر نقاط کشور دچار کم آبی است، عنوان کرد: گاهی در دستگاههای زیربط، باور درست از این موضوع وجود ندارد و این یک مانع برای اشاعه فرهنگ عمومی است.

‌مقابله با چاه‌های غیرمجاز به طور جدی پیگیری شود

وی تصریح کرد: مقابله با چاه‌های غیرمجاز در زمانی با جدیت خوبی انجام شد ولی اکنون سرعت کمتری پیدا کرده است و باید مجددا به طور جدی با این موضوع مقابله شود. در رابطه با اصلاح الگوی کشت، جهاد کشاورزی کارهای را به انجام رسانده است و مسیر خوبی در استان طی شده است.

صادقی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود و شرایط آینده استان باید موضوع تبدیل زمین های زراعی به باغات و عدم گسترش باغات  مورد توجه قرار بگیرد.

‌آموزش‌های مقابله با بحران جدی گرفته شود 

وی اظهار کرد: طرح پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا برای اجرایی شدن نیاز به یک طرح جامع و مستمر دارد و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند تا از ورود بیماری‌های تب برفکی و آنفلوآنزا به استان جلوگیری شود.

استاندار قم با بیان اینکه تعامل و تشکیلات پذیری ستاد بحران باید تقویت شود و ظرفیت سازی‌های مدیریتی در بخش بحران باید افزایش پیدا کند، گفت: گاهی شاهد بی توجهی به آموزش‌های مقابله با بحران هستیم؛ این آموزش‌ها باید به صورت عملی اجرا شود تا کارآمدی هنگام مقابله با بحران افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع بارش‌های برف اخیر و ایجاد یخبندان، امکانات استان کمتر از استان تهران بود ولی با مدیریت و فرماندهی مناسب، وضعیت بهتری نسبت به استان تهران داشتیم.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com