کد خبر ۵۷۱۲۱ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۷

تدوین طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان برای اولین بار در سطح کشور در قم تدوین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   ایسنا ، حسن عابدی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری در مورد طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان عنوان کرد: پیش نویس این طرح آماده و با کاری پژوهشی موضوع هویت به عنوان عنصر تشکیل دهنده شخصیت طبق معیارهای دینی و ملی تعریف شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: این طرح بر مبنای قانون و سند بالا دستی برگرفته از فرهنگ اسلامی، دینی، ملی، اخلاقی، خانوادگی و بومی و با تکیه بر ارزش های انقلابی و فردی و اجتماعی و دارای 13 راهبرد اجرایی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایبندی به ارزش های دینی در این طرح شامل رفتارهای دینی و حضور در اماکن مذهبی و ارتباط و شناخت بزرگان دین و توجه به حجاب و عفاف می شود.

عابدی تصریح کرد: همچنین هویت ملی منطقه ای نیز طبق توجه جوانان به سنت ها و پرچم جمهوری اسلامی ایران و حفظ زبان فارسی و ادبیات و دفاع از میهن در برابر متجاوزان تعریف می گردد.

وی بیان کرد: هویت سیاسی و انقلابی جوانان و اعتقاد به اصل نظام نیز از عناصر مهم پایبندی جوانان به انقلاب اسلامی طبق طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اظهار داشت: در این طرح برخی از نقاط قوت و ضعف احصاء شده است و فرصت ها و تهدیدها به خوبی بررسی گردید؛ از نقاط قوت در پیشبرد این طرح وجود ظرفیت های فرهنگی و حوزه های علمیه و بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در قم است که با این ظرفیت ها می توان به دستاوردهای خوبی در تحقق طرح هویت دینی و ملی جوانان دست یافت.

عابدی ادامه داد:از جمله تهدیدات در مسیر این طرح نیز فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای و وجود شکاف های فرهنگی و الگوسازی غربی و فقدان آمار و داده های دقیق و کمبود اعتبارات و برنامه می باشد که با شناخت این آسیب ها باید در جهت رفع آن برآمد.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط باید بانک جامع داده‌های آماری در استان قم مرتبط با شاخص‌های کمی و کیفی هویت دینی، ملی و منطقه ای تهیه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: همچنین برای هویت یابی و هویت جویی جوانان با رویکرد تامین نیازهای اساسی و متناسب با مقتضیات دوره جوانی نیاز به بسترسازی داریم.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com