کد خبر ۵۷۱۲۳ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶

قم| هجمه‌های سنگین جنگ نرم در عرصه باورهای دینی ‌جامعه

استاندار قم نسبت به هجمه‌های سنگین جنگ نرم در عرصه باورهای دینی در جامعه هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش‌ها و اقدامات دقیق‌تری درزمینهٔ هویت دهی و هویت بخشی جوانان در استان قم انجام شود.

وی با تأکید بر اهمیت حوزه دین در ایجاد باورهای هویتی در جامعه افزود: حوزه دین حوزه‌ای پایه‌ای در ایجاد باورهای دینی بوده که باید تلاش‌ها و اقدامات لازم در این زمینه باسیاست گذاری‌های منطقی اجرایی شود تا اثر مثبت خود را در باورپذیری‌های دینی نشان دهد.

استاندار قم بابیان بخشی از مشکلات اعتقادی موجود در سطح جوانان استان افزود: بسیاری از مشکلات و معضلاتی که امروز در سطح جامعه موجود بوده ریشه در عدم باور صحیح و درست باورهای دینی داشته باید باورهای دینی را در بین جوانان استان تقویت کنیم، بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در سطح استان ریشه در عدم تفهیم باورهای دینی دارد.

صادقی با تأکید بر وجود هجمه‌های سنگین جنگ نرم در عرصه باورهای دینی در جامعه، خاطرنشان کرد:  ضرورت داشته که راهکارهای اصولی و درستی درزمینهٔ تقویت اصول و مبنای دینی در کارگروه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی ارائه و تدوین شود تا از این طریق پایه‌های عقیدتی جوانان قوی‌تر شده و در برابر تبلیغات گسترده موجود در علیه دین تحت تأثیر قرار نگیرند.

وی بابیان اهمیت تدوین برنامه‌ای نوین و جامع با دربرگیری ویژگی‌های روز جامعه درزمینهٔ جوانان، عنوان کرد: شایسته است نگاه عمیق‌تری نسبت به طرح ساماندهی  و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم شده و از طرح‌ها و برنامه‌های کلیشه‌ای در این طرح دوری جسته و برنامه‌هایی را تدوین کرد که با متن زندگی جوانان شباهت داشته و برای آن‌ها قبال فهم و بیان باشد.

استاندار قم با انتقاد از نحوه تدوین و اجرای طرح ساماندهی  و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم خاطرنشان کرد: با این طرحی که در استان قم تدوین و اجراشده شاید بتوان بخشی از هویت‌های دینی و ملی جوانان را تقویت کرد اما این طرح جامعیت آن را ندارد که بتوان با آن به هویت دهی جوانان پرداخت و باورهای دینی و ملی عمیقی در بین جوانان ایجاد کرد.

صادقی با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه‌ها و طرح‌هایی جامع در هویت دهی جوانان استان، ابراز کرد: باید نوعی اصلاح‌پذیری در شکل‌دهی هویت در بین جوانان استان انجام داد تا از این طریق بتوان بخشی از هویت‌های دینی و ملی جوانان را تقویت یا به شکل‌پذیری هویت دینی و ملی جوانان کمک کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com