کد خبر ۵۷۱۲۴ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶

قم| فعالیت هیئت اندیشه‌ورز نخبگان جوان استان قم در 15 حوزه مختلف

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: : هیئت اندیشه‌ورز نخبگان جوان استان در 15 حوزه و شاخص به دستور استاندار قم تشکیل‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسن عابدی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی جوانان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در سال 96 در استان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در استان قم افزود: هیئت اندیشه‌ورز نخبگان جوانان استان در 15 حوزه و شاخص به دستور استاندار قم تشکیل‌شده و ساماندهی‌های لازم در این زمینه نیز در ماه‌های اخیر انجام‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر کارکردهای هیئت اندیشه‌ورز در استان، گفت: مهم‌ترین دغدغه و مشکلات جوانان استان در قالب این هیئت مطرح و بررسی می‌شود و نظرات و ایده‌های مطرح‌شده در این جلسات به‌صورت مستقیم و بلا واسطه در اختیار استاندار قرار داده می‌شود.

عابدی ادامه داد: برای اجرایی کردن مصوبات و مطالبه‌های مطرح‌شده در هیئت اندیشه‌ورز استان قم 4 کمیته اجرایی تشکیل‌شده که مباحث مطرح‌شده در این جلسات را پایش و مطالبه می‌کند.

وی  با اشاره به فعالیت 9 ماهه هیئت اندیشه‌ورز جوانان در استان قم خاطرنشان کرد: این هیئت از تیرماه سال جاری در استان تشکیل‌شده که در آن در 15 حوزه مختلف جوانان نخبه استانی ساماندهی شده و پیشنهادات و برنامه‌های مورد انتظار این افراد برای تصویب نهایی در اختیار استاندار داده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بابیان برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز نخبگان جوان استان در سال 97، عنوان کرد: در سال 97 به‌صورت ماهیانه جوانان نخبه استان نشست‌های فصلی با مدیران دستگاه‌های مختلف استانی برگزار می‌کنند تا نکته نظرات خود را بدون واسطه در اختیار مسئولان اجرایی استان قرار دهند.

عابدی با اشاره به برخی از مشکلات و خلأهای موجود در حوزه دین، تأکید کرد حقیقت این بوده که  در حوزه دین با خلأهایی روبه‌رو هستیم که باید این مشکلات با برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی مرتفع و برطرف شود.

وی اجرای در طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در استان قم در دست اجرا بوده که برای این طرح 13 راهبرد تعریف و پیش‌بینی‌شده و برای هر راهبرد نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدوین‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر اهمیت ارتقای هویت دینی و ملی جوانان استان، ادامه داد: ارتقای هویت دینی و ملی جوانان موارد زیادی را شامل می‌شود که انجام کارهای پژوهشی می‌تواند در مشخص کردن وضعیت هویت دینی و ملی جوانان مؤثر و تأثیرگذار باشد.

عابدی تصریح کرد: پایبندی به ارزش‌ها و مبنای انقلاب اسلامی، پایبندی به عقاید اسلامی و رضایت جوانان از استمرار انقلاب اسلامی برخی از مهم‌ترین عناوینی بوده که باید در هویت سیاسی انقلابی جوانان موردتوجه باشد.

وی تأکید کرد: وجود ظرفیت بالای قشر حوزوی و دانشگاهی،از مهم‌ترین امتیازهایی بوده که در شکل‌دهی هویت جوانان استان مؤثر است، تهدیدات فضای مجازی و شکاف اقتصادی در برخی مناطق استان نیز ازجمله تهدیدهای مهم موجود در شکل‌دهی هویت دینی و ملی جوانان استان است.

وی با اشاره به راهبردهای هویت دهی جوانان ادامه داد: مفهوم‌سازی در حوزه هویت با رویکرد بومی، تبیین هویت و پیشینه فرهنگ ایرانی، تبیین زبان فارسی، حفظ و ارتقای بین هویت ایرانی و اسلامی، تقویت تفکر دینی و تبیین فلسفه حیات، ایجاد فرهنگ بردباری و احترام به فرهنگ‌های مختلف، تأکید بر برنامه‌های مشارکت جویانه در هویت‌یابی و هویت دهی جوانان نقش بی‌بدیلی دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com