کد خبر ۵۷۱۵۱ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
لاریجانی در نشست ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم:

خدمات مطلوب به مسافران نوروزی ارائه شود/ معوقات سیستم بانکی کشور را منجمد کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز (سه شنبه 29 اسفند) در جمع اعضای ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم گفت: با توجه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ات ارائه شده از ستاد خدمات سفر کمیته های مختلف از ورزیدگی مناسبی برای ارائه خدمات برخوردار شده اند.

وی گفت: در ایام نوروز شرایط کشور متفاوت است و در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز زائران بیشتری حضور خواهند داشت که باید به آنان خدمات مناسب ارائه شود.

لاریجانی تصریح کرد: برخی از زائران در شهر قم چند ساعت حضور دارند و باید با توجه به امکانات موجود خدمات مناسبی از سوی تمامی دستگاه های ذی ربط به آنها ارائه شود و در این راستا تصمیم عقلایی برای استفاده از امکانات اتخاذ شده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات سال های گذشته در زمینه ارائه خدمات به زائران افزود: مسئله امنیت بسیار مهم است و اینکه تدابیری اتخاذ شده تا افراد سابقه دار در ایام نوروز دستگیر شوند، کار عاقلانه ای محسوب می شود. در هر صورت حفظ امنیت و آرامش باعث حفظ آبروی استان می شود. در این راستا باید نظارت ها نیز ادامه داشته باشد.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: راه تهران - قم معمولا در ایام نوروز شلوغ است بنابراین پلیس راهور و سازمان هلال احمر و دستگاه های ذی ربط باید امکان ارائه خدمات را با سرعت فراهم کنند و در این راستا بالگردهای امدادی باید آماده باش و حاضر باشند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه (س) کار خیر و خوبی است.

لاریجانی گفت: بعد از اقداماتی که ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان قم در ایام نوروز انجام می دهد، باید یک نظام ارزیابی وجود داشته باشد تا نقاط ضعف و قوت کار مشخص شود و به نحوی عمل شود که در سال های آینده ضعف ها برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه سال آینده افزود: در بودجه سال 97 از بخش صادرات حمایت شده و این بخش از پشتوانه بودجه ای پایداری برخوردار است و درصدی از درآمدهای حاصل از واردات به حمایت از صادرات اختصاص داده می شود. در استان قم نیز ظرفیت های صادراتی خوبی وجود دارد و باید از آنها استفاده شود، چرا که با انجام این مهم اشتغالزایی به رونق روبرو می شود.

تسهیلات بانکی محدود شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معوقات بانکی موجب شده که سیستم بانکی کشور منجمد شود و در این راستا ارائه تسهیلات بانکی نیز محدود شده اما با رسیدگی های مجلس مصوبه ای به تصویب رسیده که در استان ها کمیته هایی شرایط واحدهای تولیدی را ارزیابی می کنند و به بانک ها توصیه می کنند که وام ارائه شود و اگر بانکی این کار را انجام نداد، هیات دیگری از سوی بانک مرکزی تعیین شده تا تصمیم نهایی را اتخاذ کند، در این راستا استاندار باید ابلاغیه لازم را اخذ و اجرا کند.

اختصاص تسهیلات 10 هزار میلیاردی برای رونق اشتغال در روستاها

وی اظهار کرد: در صورتی که بخش تولید و صادرات رونق یابد، بخشی از نقص ها جبران می شود و در این راستا باید به بخش تولید در استان قم توجه شود. همچنین 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اشتغالزایی در روستاها در نظر گرفته شده که باید مسئولان استانی به این مهم توجه کنند تا شرایط برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم شود.

لاریجانی گفت: در تبصره 19 بودجه سال آینده، سازوکاری برای واگذاری پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شده، البته در سال های گذشته نیز روی این موضوع تاکید شده بود، اما این موضوع خیلی پیشرفت نکرد و توصیه می شود با توجه به قانون اصل 44 قانون اساسی پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود و در این راستا مقرر شده تسهیلات بانکی یارانه ای به سرمایه گذاران ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صداوسیما نیز باید موضوع بودجه را برای مردم تشریح کند و از مدیران نیز می خواهم که به موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام بیشتر توجه کنند، چرا که اگر این مهم انجام شود به نفع کشور است.

شهرداری و استانداری با انتشار اوراق باید نسبت به ساماندهی بافت‌های فرسوده اقدام کنند

وی ادامه داد: درخصوص نوسازی بافت فرسوده نیز باید شهرداری و استانداری اقدامات لازم را انجام دهند و با استفاده از راهکار انتشار اوراق، بافت های فرسوده را برای ساماندهی خریداری کنند. به طور مثال اقدامات خوبی در پروژه از حرم تا جمکران استان قم صورت گرفته است.

لاریجانی اظهار کرد: اگر به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه نشود، این بحث پیچیده تر می شود بنابراین باید مشخص شود که تا سال آینده چه اقداماتی باید انجام شود، چرا که انجام این مهم برای شهرداری نیز منفعت دارد و در آبادانی قم تاثیرگذار است. همچنین به موضوع احداث متروی و رفع مشکلات فرودگاه این استان توجه شده است و در این راستا با آقایان نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی درخصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران فرودگاه صحبت هایی شده است.

وی ادامه داد: استاندار قم باید در ابتدای سال 97 با مسئولان استان جلساتی برگزار کند تا مشخص شود به چه میزان منابع چه اقداماتی باید تا پایان سال صورت گیرد، چرا که این رسیدگی ها و توجه ها باعث می شود تا مدیران با روحیه کار کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از زحمات اعضای ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم قدردانی می کنم و امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com