کد خبر ۵۷۱۵۵ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷

قم| آمادگی استان قم برای اسکان 150 هزار مسافر در شب تحویل سال

فرماندار قم گفت: طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده استان قم باید خود را برای اسکان بیش از 150 هزار مسافر در شب تحویل سال آماده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های لازم بین مدیران و دستگاه‌های استانی برای برگزاری مناسب عید نوروز در استان ایجادشده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی برای پیگیری و رصد اقدامات صورت گرفته در ارائه خدمات سفر در استان قم، افزود: کمیته اجرایی برای این منظور در فرمانداری قم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مستقر بوده که نظارت‌های کافی از طریق این کمیته بر عملکردهای صورت گرفته انجام می‌شود.

فرماندار قم حجم بالای مسافر در شب تحویل سال در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده استان باید خود را برای اسکان بیش از 150 هزار مسافر آماده کند که چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر در این زمینه وجود ندارد.

سیار با انتقاد از آمار پایین تخت‌های گردشگری در قم عنوان کرد: بخش خصوصی استان بالغ‌بر 14 هزار تخت گردشگری داشته که نسبت به آمار اسکان در روزهای ابتدایی سال بسیار اندک است که باید ازنظر کیفیت و کمیت افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای زائر و مسافر به استان قم، آموزش‌وپرورش استان نزدیک به 500 مدرسه را برای اسکان اضطراری آماده‌سازی و تاکنون 250 مدرسه را برای اسکان در اختیار ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قرار داده است.

فرماندار قم با تأکید بر ظرفیت‌های بالای مدارس استان در اسکان مسافر، تصریح کرد: مدارس استان ازنظر امکانات و زیرساخت‌های ابتدایی وضعیت مناسبی در اسکان زائر دارند، نمایندگان بخش خصوصی در مدارس استان، میز خدمت داشته تا از طریق آن امکان جذب مسافر فراهم شود.

سیار با اشاره به بخشی از ظرفیت اسکان اضطراری در استان قم ادامه داد: در یک نگاه کلی می‌توان ادعا کرد که استان آمادگی لازم برای اسکان تمام مسافران ورودی را دارد، حرم مطهر و شبستان‌های آن‌یکی از محل‌هایی بوده که برای اسکان مسافر در ایام نوروز پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: در پیرامون مسجد مقدس جمکران ظرفیت 600 تختی توسط بخش خصوصی استان ایجادشده است، همچنین شبستان کربلا مسجد جمکران نیز هر شب ظرفیت اسکان 4 هزار مسافر را دارا بوده که باید برخی امکانات جانبی در پیرامون آن نیز تأمین و کاملاً تجهیز شود.

فرماندار قم با تأکید بر اقدامات شهرداری قم در مسیر ارائه خدمات به مسافران نوروزی ابراز کرد: شهرداری قم برای این ایام 18 پارک و بوستان را آماده اسکان کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده است، همچنین 5  کمپ ویژه و اصلی توسط شهرداری برای اسکان زائران و مسافران در سطح شهر قم در نظر گرفته‌شده است.

سیار عنوان کرد: استقرار به مقدار کافی ستادهای راهنمایی زائر توسط شهرداری، جمعیت هلال‌احمر و سازمان میراث فرهنگی یکی از اقدامات مناسبی بوده که در مسیر خدمت‌رسانی به مسافران صورت گرفته تا برخی مشکلات ایجادشده در سال‌های قبل توسط این تدابیر جبران شود.

وی با اشاره به تدابیر امنیتی استان در ایام نوروز خاطرنشان کرد:  نیروی انتظامی قم  16 قرارگاه ویژه  در این ایام فعال کرده تا در برابر سرقت و مراقبت از چادرهای اسکان نظارت‌های لازم را داشته باشد.

فرماندار قم ادامه داد: باید حداقل ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل را در این ایام شاهد باشیم، بسیاری از افراد ضارب و سارقان سابقه‌دار برای رفاه حال مسافران و زائران دستگیرشده‌اند، همچنین گروه گشت دستگیری معتادان متجاهر نیز در این ایام فعال خواهد بود.

سیار عنوان کرد: گروه غربال‌گری استان در ایام نوروز با همکاری شهرداری و بهزیستی استان فعال بوده و به ارائه خدمات خواهد پرداخت، زیرساخت‌های لازم در بهزیستی و شهرداری قم برای غربال‌گری متکدیان ایجادشده است.

وی بیان کرد: کشتارگاه‌های استان در ایام عید به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود، 27 غرفه عرضه میوه و تره‌بار به ظرفیت‌های گذشته استان اضافه‌شده تا مشکلی از این نظر نصیب شهروندان نشود، همچنین نانوایی‌های مستقر در هسته مرکزی شهر نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com