کد خبر ۵۷۱۷۹ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

85 درصد اتوبوس های طرح نوروزی وی آی پی هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه دو اکیپ در مسیر ها مستقر هستند و از حرکت اتوبوس هایی که مشکلات فنی داشته باشند جلوگیری خواهند کرد، گفت: در طرح نوروزی امسال ۸۵ درصد اتوبوس‌ها وی‌ آی پی هستند و اتوبوس‌های قدیمی‌تر از ناوگان خارج شده‌اند ضمن اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیط ها لحاظ نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل جمالی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای راه ها ، اظهار داشت: از اواسط اسفندماه اقدامات لازم برای آمادگی راه های استان در استفاده زائران و مسافران نوروزی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به شستشوی گاردریل‌ها، جاروی کردن اتوبان، تعمیرات ورودی‌های مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایمن‌سازی عوارضی‌ها اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به بازرسی از اتوبوس ها، گفت: با همکاری پلیس بازرسی از اتوبوس ها انجام گرفته است و تمام الزامات ایمنی آنها چک شده است.

وی اضافه کرد: دو اکیپ در مسیر ها مستقر هستند و از حرکت اتوبوس هایی که مشکلات فنی داشته باشند جلوگیری خواهند کرد.

جمای با اشاره به حضور امدادخودروها در محورهای استان ، ابراز داشت: امدادخودروها بصورت شیفت بندی در محورها حضور دارند و با نرخ مصوب فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: ۲۶۶ اتوبوس، ۲۳۵ مینی‌بوس و ۱۹۸ سواری کرایه در طرح نورزی فعال خواهند بود و جابه‌جایی مسافران و زائران نوروزی در محورهای استان قم می‌پردازند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بر نو شدن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأکید کرد و گفت: در طرح نوروزی امسال ۸۵ درصد اتوبوس‌ها وی‌ آی پی هستند و اتوبوس‌های قدیمی‌تر از ناوگان خارج شده‌اند ضمن اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیط ها لحاظ نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی نقاط پرخطر محورهای استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: ۶۶ نقطه پرخطر در طول سال ۹۶ در استان شناسایی شده که در ۵ ساله گذشته بیشترین آمار تصادفات را داشته‌اند.

جمالی اضافه کرد: ۳۱ نقطه از این نقاط حادثه‌ساز برای ایام نوروز با نصب علائم آشکارسازی شده است و در سال آینده در صورت تأمین اعتبار اقدام به رفع حادثه خیزی این نقاط خواهد شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com