کد خبر ۵۷۱۸۸ انتشار : ۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۷

توصیه به مسافران نوروزی در رانندگی از منظر قرآن

گروه سلامت ــ مدیر گروه پزشکی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم با اشاره به فرموده حضرت علی(ع)، مبنی بر اینکه روزی که مسلمان معصیت نکند، عید است، مسافران نوروزی را به رعایت حقوق یکدیگر در رانندگی و احترام به طبیعت فراخواند.
بهارانه 1 فروردین///توصیه به مسافران نوروزی در رانندگی از منظر قرآن غلامرضا نورمحمدی مدیر گروه پزشکی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه به گفته امیر‌المؤنین حضرت علی (ع)، روزی که مسلمان گناه نکند آن را روز عید است به ارائه توصیه‌هایی برای مسافرت‌های نوروزی پرداخت.
وی تصریح کرد: اگر توصیه‌های قرآن کریم مبنی بر رعایت حقوق دیگران و فرموده حضرت علی (ع)، مبنی دست نزدن به معصیت را به عنوان نقشه راه زندگی خود در نظر بگیریم می‌توان از آن برای حفظ سلامت و ایمنی خود در مسافرت‌های نوروزی در نظر بگیریم.
نورمحمدی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع در این رابطه مسئله رانندگی و رعایت حریم دیگران و احترام به قوانین رانندگی و البته احترام به طبیعت است است اگر ما مرتکب خلاف در رانندگی نشده و به دیگران آزار نرسانیم آن روز ممکن است عید ما کامل شود چرا که مرتکب معصیت نمی‌شویم.
وی تأکید کرد: تخلفات رانندگی از مصادیق معصیت‌های بسار ریز فردی بوده که جنبه اجتماعی به خود پیدا کرده و گاه سلامت، جسمی، روحی، اجتماعی و حتی معنوی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند و تبدیل یک معصیت بزرگتر می‌شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: امیدواریم این فرمایش حضرت امیر را در وهله نخست سرلوحه خود قرار داده و آن را در تمامی شئونات زندگی مانند مسافرت به کار ببریم و از این ایام استفاده بهتری ببریم.
این پژوهشگر قرآن و سلامت در ادامه به موضوع تغذیه در مسافرت نوروزی پرداخت و بیان کرد: یکی از مواردی که در مورد تغذیه وجو دارد این است که که متأسفانه مواد سالم و مناسب برای تغذیه در بخش ارائه مواد غذایی نداریم، متأسفانه بسیاری از غذا‌های ارائه شده نه از استاندارد‌های دین برخوردارند و نه اینکه مبانی طیب بودن و حلیت را دارا هستند.
نورمحمدی تأکید کرد: اگر بتوان غذای سفر خود را خود تهیه کرده و از آن استفاده کنیم یکی از مهمترین نکات بهداشت تغذیه را رعایت کرده‌ایم. به مسافران در سفر توصیه می‌شود غذا را سبک‌تر خورده و از غذا‌های کم حج استفده کنند
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com